عمران خان: از آقای ترامپ می‌خواهم گفتگوهای صلح افغانستان را از سر بگیرد

© Photo / IK / IKعمران خان: از آقای ترامپ می‌خواهم گفتگوهای صلح افغانستان را از سر بگیرد
عمران خان: از آقای ترامپ می‌خواهم گفتگوهای صلح افغانستان را از سر بگیرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نخست‌وزیر پاکستان می‌گوید که در دیدار با رئیس‌جمهور ایالات متحده امریکا، او را ترغیب به از سر گیری گفتگوهای صلح افغانستان خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان می‌گوید که از لغو ناگهانی مذاکرات صلح امریکا با گروه طالبان* ناامید شده و در دیدار خود با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا اصرار خواهد کرد که مذاکرات صلح میان امریکا و طالبان دوباره از سر گرفته شود.

پیش از این، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده امریکا روز شنبه اعلام کرد که گفتگوهای صلح با رهبران طالبان را لغو کرده است.

به گفتۀ او این تصمیم پس از آن گرفته شده که طالبان مسوولیت حملۀ هفته گذشته در کابل که منجر به مرگ یک سرباز امریکایی و 11 تن دیگر شد را بر عهده گرفته است.

آقای خان گفت: این بسیار مایه تاسف است. آنها نزدیک به امضای توافق‌نامه صلح بودند. من روز دوشنبه با رئیس‌جمهور ترامپ در نیویورک ملاقات خواهم کرد و اصرار می‌کنم که گفتگوها در باره صلح از سر گرفته شود.

آقای ترامپ در پیامی توییتری نوشت که قصد داشته روز یکشنبه در کمپ دیوید و در جریان یک نشست محرمانه، با رهبران اصلی طالبان همچنان رئیس‌جمهور افغانستان گفتگو کند اما پس از آنکه طالبان مسوولیت این حمله را پذیرفت، بسرعت این دیدار محرمانه را لغو و گفتگوهای صلح را متوقف کرده است.

واسیلی نبنزیا، نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل متحد در کنفرانس مطبوعاتی در زمینه برنامه های ماه سپتمبر شورای امنیت که ریاست دوره‌ای آن را به عهده دارد، گفت که مسکو دستور کار خاصی در خصوص افغانستان ندارد؛ ما آماده هستیم از توافقنامه صلح به رهبری افغانستان حمایت خواهیم کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала