پنتاگون: امریکا آماده جنگ ترکیبی با روسیه نیست

© AP Photo / Chuck Burtonپنتاگون: امریکا آماده جنگ ترکیبی با روسیه نیست
پنتاگون: امریکا آماده جنگ ترکیبی با روسیه نیست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر دفاع امریکا می‌گوید که امریکا آمادۀ جنگ «نیابتی و ترکیبی» با روسیه نیست.

به گزارش اسپوتنیک، مارک اسپر، وزیر دفاع ملی امریکا گفت که کشورش آماده جنگ «نیابتی و ترکیبی» با روسیه نیست ولی قصد دارد برنامه‌های را برای توسعه دفاعی و سایر وزارتخانه‌ها در این زمینه ترمیم کند.

پنتاگون: روسیه برای ظرفیت فضایی امریکا تهدید است - اسپوتنیک افغانستان
پنتاگون: روسیه برای ظرفیت فضایی امریکا تهدید است

«جنگ ترکیبی» یا «جنگ نمایندگی»، درگیری است که برای بازیکنان مستقیم که بزرگتر استند و نمونه‌های از چنین جنگی مانند جنگ کوریایی و مرحله اولیه جنگ در ویتنام است.

آقای اسپر روز چهارشنبه در کنفرانس نیروی هوایی امریکا گفت که روسیه در سال های اخیر به طور موثر انجام «عملیات غیرمستقیم، جنگی ترکیبی و نظامی در محدوده خاکستری» نشان داده است به عنوان نمونه او وقایع کریمه و اوکراین را ذکر کرد، بدون آن که مشخص کند منظور او چیست.

کی‌ف و شماری از کشورهای غربی معتقدند که روسیه در امور داخلی اوکراین دخالت می‌کند و همچنان یک طرف درگیری در دونباس است. روسیه این ادعاهای کشورهای غربی را رد می‌کند و آنها را غیرقابل قبول می‌دان. مسکو بارها گفته است که طرفدار درگیری در اوکراین و در جنوب شرقی آن نیست و همچنان از هیچ گروه پشتیبانی نمی‌کند.

وزیر دفاع امریکا گفت: این نشان می‌دهد که آنها (روسیه) می‌دانند که نمی‌توانند در یک جنگ معمولی در برابر ما مقاومت کنند، بنابراین آنها به دنبال راه های دیگری برای به چالش کشیدن ما، برای انجام رقابت های استراتژیک در سطح پایین تر از درگیری مسلح مستقیم استند.

وی اضافه کرد: این یک شکل جدید از عملیات نظامی است. از بسیاری جهت این حداقل چیزی است که امریکا برای آن آماده نیستیم و آنچه باید برای آن آماده شویم، ما در تلاش استیم تا به سطح رقابت استراتژیک زیر این سطح برسیم».

مارک اسپر تاکید کرد نه فقط نظامیان بلکه دیگر نهاد های امریکا باید تلاش  ورزند وضع استراتژیک فعلی را تغییر دهند.

وزیر دفاع امریکا می‌گوید که ما در عملیات جنگی خوب عمل می کنیم اما وقتی در ناحیه خاکستری قرار گرفته و از جنگ متعارف دور می شویم، با مشکل و آزمایش روبرو می گردیم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала