«سوپر تانک‌های» اتحاد جماهیر شوروی که روسیه از آنها استفاده نمی‌کند

© Ministry of Defence of the Russian Federation «سوپر تانک‌های» اتحاد جماهیر شوروی که روسیه از آنها استفاده نمی‌کند
 «سوپر تانک‌های» اتحاد جماهیر شوروی که روسیه از آنها استفاده نمی‌کند   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نشریه امریکایی نشنل اینترست در مورد «سوپرتانک‌های» اتحاد جماهیر شوروی که از استفاده آنها روسیه خودداری کرده است سخن زد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل نشنل اینترست، اتحاد جماهیر شوروی در اواخر جنگ سرد نمونۀ آزمایشی از سوپر تانک تی-95 را ساخت که در عملکرد خود در صورت استفاده آنها در ترکیب ارتش روسیه از تانک‌های مدرن ناتو برتر خواهد بود.

روسیه تانک شناور جدید می‌سازد - اسپوتنیک افغانستان
روسیه تانک شناور جدید می‌سازد

نشریه امریکایی خاطر نشان می‌سازد که روسیه تا سال 2010 میلادی توسعه پروژه تانک تی-95 را ادامه داد، اما در نهایت توسعه آن ار به نفع تانک مدرن‌تر آرماتا تی-14 رها کرد. این نشریه امریکایی می‌گوید که تعدادی از کارشناسان نظامی روسیه ادعا می‌کنند که تی-75 همچنان قدرت‌مندتر بوده است.

سوپر تانک تی-95 در سال 1988 میلادی با هدف ایجاد تانکی آغاز شد که بیشتر وسایل نقلیه‌زرهی ناتو پیشی بگیرد. در آن زمان اتحاد جماهیر شوروی ابراز امیدواری می‌کرد که تی-95 دامنه پرتاب موثرتری داشته باشد، ماندگاری را افزایش دهد و پرتاب‌های قدرتمندتری را نسبت به مدل‌های قدیمی تانک‌های اتحاد جماهیر شوروی ارائه دهد.

تیم توسعه تانک تی-95 یک کابین تانکیست جداگانه متشکل از سه نفر را در داخل بدنه آن قرار دادند و برج را به صورت اتوماتیک ساختند که بعدها این ایده، در آرماتا تی-14 اعمال شد.

به گفته این نشریه تی-95 مجهز به تصویربرداری حرارتی و نوری با سطح بالا را دارا بود که امکان این را به تانک می‌داد که بیرون از محوطه دید اهداف را مورد اصابت قرار دهد.

نویسنده این مقاله در اخیر می‌نویسد که با وجود عدم استفاده از برخی از مزایای تانک تی-95 در تی-14 از آن جای که از سال 2010 گام های موثر و بزرگی در فناوری آنها برداشته شده است این تانک همچنان در جایگاه برتر قرار دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала