خودداری شبه نظامیان مخالف دولت سوریه از آزادی غیرنظامیان

© REUTERS / Khalil Ashawi خودداری شبه نظامیان مخالف دولت سوریه از آزادی غیرنظامیان
خودداری شبه نظامیان مخالف دولت سوریه از آزادی غیرنظامیان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جنگجویان عضو گروه های ضد دولتی سوری در شهر ادلب، واقع در شمال سوریه از رفتن اهالی محلی به سرزمین های زیر کنترل دولت جلوگیری می کنند.
لاوروف از پایان جنگ در سوریه خبر داد - اسپوتنیک افغانستان
لاوروف از پایان جنگ در سوریه خبر داد

به گزارش اسپوتنیک، نبیل عبدالله یکی از فرماندهان ارتش سوریه اعلام کرد، که مسئولیت سازماندهی دهلیز انسان دوستانه در ادلب را بر عهده دارد.

به گفته وی، گشوده شدن گذر راه ابوالظهور برای بیرون کرد افراد غیر نظامی و شورشیان خواستار تسلیم که به تازگی باز شده، خالی است.

جنرال عبدالله گفت:- "راه های منتهی به این گذر راه ابوالظهور بسته است و مردم را با تهدید سرکوب از رفتن منع می کنند. شبه نظامیان در واقع پشت سرمردم پنهان شده و از آنها به عنوان سپر زنده استفاده می کنند".

یادآوری می کنیم، که گذر راه ابوالظهور روز 13 سپتامبر طبق پیشنهاد مرکز روسی مصالحه طرفهای درگیر در سوریه و با موافقت دولت دمشق بازگشایی شده است.

درگیری مسلحانه در کشور سوریه از ماه مارچ 2011 تا به حال ادامه دارد. طبق آمار سازمان ملل طی این مدت صدها هزار نفر کشته شده اند. اخیراً نیروهای دولتی سوریه به موفقیت های زیادی در مبارزه با نیروهای مخالف دست یافته اند.

مطابق با توافق های حاصله در آستانه (نورسلطان کنونی) بین مقام های روسیه، ایران و ترکیه در ماه می 2017 چهار منطقه کاهش تنش در سوریه ایجاد شد که دیرتر سه منطقه زیر کنترل ارتش دولتی سوریه در آمد اما منطقه چهارم در ادلب و همچنین بخش هایی از شهر های همجوار لاذقیه، حماه وحلب هنوز زیر تصرف شبه نظامیان مخالف است که بیشتر آنها عضو گروهک جبهه النصره (گروهک تروریستی ممنوعه در روسیه) هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала