رئیس جمهور سابق امریکا: انتخاب کردن دوباره ترامپ در ریاست جمهوری یک فاجعه است

© Mukhammed Abdel Khafiz, Sudanese newspaper Ar-RAIDرئیس جمهور سابق امریکا: انتخاب کردن دوباره ترامپ در ریاست جمهوری یک فاجعه است
رئیس جمهور سابق امریکا: انتخاب کردن دوباره ترامپ در ریاست جمهوری یک فاجعه است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جیمی کارتر سی و نهمین رئیس جمهوری آمریکا از دونالد ترامپ خواست تا میان ایران و عربستان سعودی مناقشه کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اقتصاد نیوز، جیمی کارتر رئیس جمهور سابق ایالات متحده امریکا، در گفتگو با خبرنگاران گفته است که انتخاب دوباره ترامپ در این چوکی یک فاجعه بزرگ به ایالات متحده امریکا است.

از سوی هم او گفته است که تا حال تصمیم نگرفته است که از کدام شخص در انتخابات پشتیبانی کند، اما بودن ترامپ را به حیث رئیس جمهور فاجعه خواند.

جیمی نیز گفته است که ازینکه ترامپ تمایل جنگ با ایران را ندارد خوشحال است.

  هشدار ترامپ: به حمله به تأسیسات نفتی عربستان پاسخ نظامی خواهیم داد - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: به حمله به تأسیسات نفتی عربستان پاسخ قاطع خواهیم داد

کارتر گفت، امیدوارم به دیپلماسی روی آورد و مسایل عربستان سعودی و ایران را حل کند. مهم نیست که چه کسی مسئول حملات به تاسیسات نفتی بوده است.

این گفته‌های او درحالی ابراز می‌شود که تاسیسات نفتی شرکت نفت عربستان در شرق این کشور در نخستین ساعات 14 سپتمبر توسط 7 پهپاد هدف حمله قرار گرفت. بطور خاص، بقیق- بزرگترین میدان نفتی جهان و میدان نفتی خریص دومین میدان بزرگ عربستان هدف حمله قرار گرفتند، این حملات سبب آتش سوزی در 13 تاسیسات نفتی شد.

جنبش انصارالله یمن مسوولیت این حملات را برعهده گرفت، واشنگتن مدعی است که ایران در این حملات دست دارد. تهران این اتهامات را رد کرده و آن‌ها را بی اساس دانسته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала