Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

فینال لیگ برتر افغانستان؛ جام در کابل می ماند یا به هرات می رود

© Photo / APLفینال لیگ برتر افغانستان
فینال لیگ برتر افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دیدار فینال رقابت های لیگ برتر افغانستان امروز در کابل راه اندازی می شود و طی آن دو تیم مقتدر کشور با هم روبرو خواهند شد.

به گزارش اسپوتنیک، تیم های فوتبال طوفان هریرود و شاهین آسمایی قرار است شام امروز دیدار نهایی فصل هشتم رقابت های لیگ برتر فوتبال کشور را برگزار نمایند، دیداری که برای قدرت نمایی شاهینی ها در کسب جام پنجم و نیز دفاع از عنوان قهرمانی جهت کسب جام سوم برای طوفانی ها، مهم تلقی می شود.

کدام تیم پیروز خواهد بود؟

تیم طوفان هریرود دیدار افتتاحیه این فصل را برابر سیمرغ البرز برگزار نمود ولی با نتیجه نه چندان امیدوار کننده 1-0 به پیروزی رسید، در سوی مقابل شاهین آسمایی که 4 عنوان قهرمانی در این رقابت ها را یدک می کشد نیز با نتیجه مشابه حریفش عقابان هندوکش را شکست داد تا دو تیم با کسب پیروزی های خفیف، به استقبال بازی های دوم بروند.

طوفان در ادامه کار و تا رسیدن به نیمه نهایی، حریفانش ( موج های آمو و د میوند اتلان ) را به ترتیب با نتایج 3-2 و 4 -1 از پیش رو برداشت تا با اقتدار به نیمه نهایی برسد و در این مرحله تیم د سپین غر بازان را 2-0 در هم کوبید و برای دومین سال متوالی، راهی فینال شد.

در سوی مقابل شاهین آسمایی نماینده پایتخت هم کم نیاورد و در مرحله گروهی ابتدا 2-1 از سد د سپین غر بازان گذشت و سپس د اباسین سپی را هم 3-0 شکست داد. شاگردان الیاس منوچهر در دور نیمه نهایی با 5 گل، سیمرغ البرز را گلباران کردند تا مقتدرانه گام به فینال بگذارند.

 

گل خورده و گل زده

در این فصل مسابقات، تیم طوفان هریرود طی 4 بازی 10 گل به حریفان زده و 5 گل هم دریافت کرده است، ولی شاهین آسمایی در 4 بازی خود، 11 گل زده و تنها یک گل از د سپین غر بازان دریافت کرده است که تفاضل گل این تیم در میان تیم ها +10 می باشد.

قرار است امروز بهترین خط حمله و بهترین خط دفاع لیگ، مقابل مدافع عنوان قهرمانی از ساعت 5:00 عصر برای کسب جام قهرمانی به رقابت بپردازند.

 

عناوین قهرمانی

تیم طوفان هریرود تا فصل هشتم تنها دو قهرمانی دارد و تیم شاهین آسمایی 4 بار توانسته جام قهرمانی را از آن خود نماید، البته یک بار نیز تیم د سپین غر بازان موفق به کسب جام شده است.

تیم شاهین آسمایی 4 بار در سال های 2013، 2014، 2016 و 2017 این جام را کسب کرده است که قهرمانی اول را با شکست 3-1 سمیرغ البرز رقم زد، در فینال دوم 3-2 عقبان هندوکش را برد، جام سوم را با شکست 2-1 د میوند اتلان و جام چهارم را هم با شکست 4-3 د میوند اتلان بدست آورد، در حالیکه در سال 2015 فینال را برابر د سپین غر بازان راه اندازی کرد و در نهایت در ضربات پنالتی 4-3 باخت و جام را از دست داد، اما طوفان هریرود در اولین فصل مسابقات (2012) با شکست دادن 2-1 سیمرغ البرز اولین قهرمان لیگ برتر افغانستان نام گرفت و سال قبل نیز (2018) با شکست دادن 1-0 شاهین آسمایی برای دومین بار عنوان قهرمانی را گرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала