اختراع یک دانش آموز افغانستانی مکتب بنیاد معارف ترکیه

© Sputnikاختراع مهم دانش‌آموز افغانستانی که در مکتب های ترکی تحصیل می‌کند
اختراع مهم دانش‌آموز افغانستانی که در مکتب های ترکی تحصیل می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک دانش آموز مکتب بیناد معارف ترکیه در هرات موفق به ساخت یک سیستم ارتباطی شد که هنگام وقوع بحران و حادثه های غیر پیش بینی شده قابلیت ارسال پیام و فایل را دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اناتولیف حمید مرادی، دانش آموز 16 ساله افغانستانی که در مکتب های بنیاد معارف ترکیه در هرات مشغول به تحصیل است، موفق به ساخت یک سیستم ارتباطی صوتی، مکالمه و تصویری شد که هنگام وقوع بحران و حوادث غیرمترقبه قابلیت ارسال پیام و فایل را دارد.

این دانش آموز موفق افغانستانی به دلیل مشکل شرط سنی به صورت غیرمجاز در مسابقات هکر دانشگاههای امریکا شرکت کرد و مقام دوم را به دست آورد.

Интерьер детской комнаты - اسپوتنیک افغانستان
اختراع گهواره هوشمند توسط یک دانش آموز افغانستانی

مرادی در مکتب های بنیاد معارف ترکیه که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور کشور آن را دروازه ترکیه به جهان می خواند مشغول به تحصیل است.

او با این اختراع خود در جشنواره تکنوفست استانبول شرکت کرد و در این باره گفت: هنگام وقوع حوادث غیرمترقبه ارتباط تیلیفونی، شبکه انترنتی قطع می شود، این سیستم ارتباطی، امکان تماس صوتی و تصویری را تا شعاع 50 کیومتری فراهم می کند.

مرادی افزود: در شرایط جنگ افغانستان مدام راههای ارتباطی قطع شده و انسانها با مشکل ارتباطی مواجه می شوند، در شرایط جنگ یا وقوع حوادث طبیعی می توان با انتشار سیگنال فرد گم شده را پیدا کرد.

او با بیان اینکه این سیستم را در افغانستان آزمایش کرده و حداکثر 50 نفر می توانند وارد این سیستم شوند، گفت: این اپلیکیشن را من طراحی کرده ام و با نصب آن بر روی تلفن همراه می توان در شرایط اضطراری ارتباط برقرار کرد.

مرادی با بیان اینکه برای شرکت در مسابقات هکر "National Collegiate Cyber Defense Competition" امریکا که بین دانشجویان برگزار می شود صفحه ثبت نام را هک و در این مسابقات شرکت کرده است، افزود: این مسابقه بین دانشجویان بود و به دلیل پایین بودن سنم نمی توانستم در آن شرکت کنم؛ من صفحه آنها را هک کردم و وقتی دلیل آن را از من پرسیدند گفتم که به خاطر عدم پذیرش به دلیل سنم این کار را کردم سپس آنها اجازه شرکت در این مسابقه را به من دادند و از بین چهار هزار شرکت کننده نفر دوم شدم.

او ادامه داد: پس از این مسابقه من به همراه خانواده ام به امریکا دعوت شدم ولی من می خواهم در ترکیه بمانم و به تحصیلات خود در اینجا ادامه دهم. ترکیه کشور دوست و برادر افغانستان است. من برای مسلمانان جهان و کشور خودم می خواهم که در اینجا بمانم. در مکتب بنیاد معارف چنان آموزشی به من داده اند که طی 8 ماه می توانم ترکی صحبت کنم. من می خواهم مهندس کامپیوتر شوم و در دانشگاه خاورمیانه انقره ادامه تحصیل دهم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала