امریکا برای دفاع از عربستان در خلیج فارس دست به کار شد

© REUTERS / Peter Foley/File Photoامریکا برای دفاع از عربستان در خلیج فارس دست به کار شد
امریکا برای دفاع از عربستان در خلیج فارس دست به کار شد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده امریکا کشتی جنگی مجهز به سیستم دفاع راکتی خود را جهت دفاع از عربستان سعودی درمقابل تهاجم ایران در خلیج فارس مستقر کرد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از CBS ایالات متحده امریکا کشتی جنگی  USS Nitzeنیروی دریایی امریکا را که با سیستم دفاع موشکی ایجیس مجهز می باشد به منظور افزایش توان نظامی سیستم های دافع هوای عربستان سعودی، در شمال خلیج فارس مستقر نمود.   

به گفته ایالات متحده ، ایران ازطریق حریم هوایی مناطق شمال شرقی عربستان سعودی در 14 سپتامبر به شرکتهای نفتی پادشاهی حمله نمود.

این کشتی جنگی امریکایی قادر به حمل 74 موشک SM-3 با برد 500 کیلومتر است. کشتی همچنین مجهز به راکت های کروز "توماهاوک" است که می تواند هدف را در فاصله 1.6 هزار کیلومتر منهدم کند.

براساس گزارش ها، در حال حاضر در جنوب خلیج فارس در نزدیکی سواحل ایران نیز یک کشتی جنگی مشابه به کشتی امریکایی USS Gonzalez ( گونزالز) قرار دارد.

پیشتر ایالات متحده امریکا از اعزام نیرو و سیستم دفاع موشکی به عربستان سعودی و امارات خبر داد. این اقدام امریکا در پی حملات به بزرگترین تاسیسات نفتی عربستان صورت می گیرد.

پنتاگون می‌گوید این اولین گام امریکا در واکنش به حمله اخیر به تاسیسات نفتی عربستان است.

بامداد شنبه 14 سپتامبر در دو حمله جداگانه، پالایشگاه بقیق و پس از آن در میدان نفتی خریص هدف حمله قرار گرفتند.

حوثی‌های یمن گفته اند با 10 پهپاد حملات سنگینی را علیه تاسیسات نفتی اصلی عربستان، آرامکو انجام داده‌اند.

اآمریکا و عربستان می‌گویند هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه حملات از خاک یمن انجام شده وجود ندارد.

عربستان با برگزاری کنفرانس خبری و ارائه شواهدی که از محل حملات جمع آوری کرده گفته است تسلیحات به کار رفته در این حملات ساخت ایران است.

در مقابل، مقامات ایران این اتهام را رد کرده و اظهارات حوثی‌ها را تایید کرده و گفته‌اند که آنها از توانایی فنی و نظامی لازم برای دست زدن به چنین حملاتی بدون حمایت دیگران برخوردارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала