نماینده مجلس: آرای گوسفندی نباید سرنوشت کشور را تعیین کند

© Photo / ارگنماینده مجلس: آرای گوسفندی نباید سرنوشت کشور را تعیین کند
نماینده مجلس: آرای گوسفندی نباید سرنوشت کشور را تعیین کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
همزمان با نزدیک شدن انتخابات ریاست جمهوری نگرانی ها از چگونه گی برگزار شدن این روند افزایش یافته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، شماری از نماینده گان مجلس می‌گویند که تقلب های سازماندهی شده پیش از برگزاری انتخابات زمینه سازی‌شده و بحران بزرگی را در کشور ایجاد خواهد کرد.

پارلمان افغانستان، ولسی جرگه افغانستان، مجلس نمایندگان - اسپوتنیک افغانستان
نمایندگان مجلس: مأموریت امریکا در افغانستان ناکام بود

محمد عارف رحمانی، نماینده مردم غزنی در مجلس به روز شنبه در مجلس عمومی وضعیت کشور را نگران کننده خوانده گفت: «انتخابات ریاست جمهوری زمینه ساز یک بحران بزرگ در کشور است و کمیسیون های انتخاباتی باید قانون را رعایت کنند».

مریم سما، یک عضو دیگر مجلس از ولایت کابل از تمامی نامزدان ریاست جمهوری خواست تا از «مطلق اندیشی» بپرهیزند و نتیجه انتخابات را قبول کنند. وی افزود که «همه نگران شفافیت انتخابات است».

علی اکبر قاسمی، یک عضو دیگر مجلس از ولایت غزنی اظهار داشت: «در انتخابات پیشرو صندوق ها پیش از پیش در حال پر شدن است که این فاجعه افغانستان را ویران می‌کند. آرای گوسفندی نباید سرنوشت کشور را تعیین کند و این نگرانی های است که باید به آن رسیده گی شود».

درهمین حال، امیرخان یار معاون اول مجلس نماینده گان از کمیسیون های انتخاباتی می‌خواهد تا جلو هر گونه مداخله را گرفته و انتخابات شفاف را برگزار کنند.

آقای یار که ریاست مجلس را به عهده داشت گفت: «کمیسیون های انتخاباتی باید انتخابات شفاف و سرتاسری را برگزار کنند و مطابق قانون به پیش بروند و باید جلو تقلب و فریب ها در این روند گرفته شود».

قرار است انتخابات ریاست جمهوری در ششم ماه میزان برگزار شود، اما نماینده گان مجلس می‌گویند که اگر چالش های موجود در برابر این روند از میان برداشته نشود، پیامد های ناگواری به دنبال خواهد داشت. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала