انتقاد نمایندگان مجلس افغانستان از وجود فساد در کمیسیون تدارکات ملی

© Photo / ارگانتقاد نمایندگان مجلس افغانستان از وجود فساد در کمیسیون تدارکات ملی
انتقاد نمایندگان مجلس افغانستان از وجود فساد در کمیسیون تدارکات ملی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نمایندگان مجلس افغانستان از وجود فساد در کمیسیون تدارکات ملی این کشور انتقاد کردند.
غنی در مراسم گشایش شورای ملی: بیشترین نمایندگان مجلس افغانستان جوانان هستند - اسپوتنیک افغانستان
غنی در مراسم گشایش شورای ملی: بیشترین نمایندگان مجلس افغانستان جوانان هستند

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، عظیم محسنی رییس کمیسیون مالی و بودجۀ مجلس نمایندگان افغانستان، نیز رییس‌جمهور غنی را بدست داشتن در فساد متهم می‌سازد می‌گوید، که رییس‌جمهور هم‌چون رییس کمیسیون تدارکات ملی همه ای پیمان‌ها را در انحصار خود گرفته‌است و برخلاف قانون به هیچ نهادی پاسخ‌گو نیست.

محسنی، از تحریم شرکت در نشست‌های کمیسیون تدارکات ملی از سوی خودش نیز خبر می‌دهد:- "هر فیصله‌یی را که تدارکات ملی می‌کند، بالای فیصلۀ آن نه ارگان‌های عدلی و قضایی، نه پارلمان، نه حکومت؛ هیچ‌کس نمی‌تواند فیصله صادر بکند".

عبدالظاهر تمیم، عضو مجلس نمایندگان نیز بیان داشت:- "بدبختانه که در این اواخر شواهد و دلایلی وجود دارد که قلب فساد همان تدارکات ملی است که مدیریت آن را آقای اشرف غنی به عهده دارد".

رییس کمیسیون مالی و بودجۀ مجلس نمایندگان، رییس جمهور را به عوام فریبی متهم می‌سازد و می‌گوید، که اگر رییس‌جمهور در گفته‌هایش صادق است، یک کمیسیون ملی و بین‌المللی را برای نظارت از کارهای کمیسیون تدارکات ایجاد کند. 

آقای محسنی، می‌گوید: نزدیک به شصت درصد بودجه حکومت به سه نهاد امنیتی اختصاص یافته‌است اما قراردادهای خواربار این نهادها را چند تن معدود در انحصار خودشان درآورده‌اند؛ چنان‌که حتا به کارهای قراردادهای شان نیز رسیده‌گی کرده نمی‌توانند.

یادآوری می کنیم، که وزیرخارجۀ ایالات متحده اخیرأ گفت، که ۱۶۰ میلیون دالر کمک‌های ایالات متحده به افغانستان را بدلیل وجود فساد در کارهای کمیسیون تدارکات ملی، برگشتانده‌است.

 

رییس‌جمهورغنی، از کارکردهای کمیسیون تدارکات ملی دفاع می‌کند و می‌گوید، که این نهاد در یک سال اخیر ۱۹۰ نشست برگزار کرده‌است که هفده میلیارد افغانی در پیمان‌ها صرفه‌جویی شده‌است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала