زیردریایی‌های «بوری» می‌تواند امریکا را تبدیل به «خالی از سکنه» کند

© Press-service of JSC "PO "Sevmas" زیردریایی‌های «بوری» می‌تواند امریکا را تبدیل به «خالی از سکنه» کند
زیردریایی‌های «بوری» می‌تواند امریکا را تبدیل به «خالی از سکنه» کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
راکت‌های زیردریایی‌های هسته‌ای روسیه از کلاس «بوری» قابلیت آن را دارند که ایالات متحده امریکا را تبدیل به یک روستای خالی از سکنه کنند.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه امریکایی نشنل اینترست در مقاله جدید اش نوشته است که راکت‌های زیردریایی هسته‌ای روسیه از کلاس «بوری» این توانایی را دارند حتی اگر سایر نیروهای هسته‌ای روسیه در «حمله اول» از بین روند، این راکت امریکا را به یک خالی از سکنه تبدیل می‌کند.

ترس غربی ها از  زیردریایی اژدر روزقیامت روسیه - اسپوتنیک افغانستان
ترس غربی ها از زیردریایی "اژدر روزقیامت" روسیه

مرورگر این روزنامه امریکایی می‌نویسد: در هر یکی از شانزده راکت پی-30 «بولاوا» در زیردریایی، شش کلاهک هسته‌ای با قدرت 150 کیلوتن انتقل می‌دهد تقیسیم شده و اهداف مختلف را نابود می‌کند. این بدان معناست که یک «بوری» توان از بین بردن یک شهر یا پایگاه نظامی در فاصله بیش از 5.8 هزار مایل از بین ببرد. اما 72 کلاهک هسته‌ای که ده برابر بمب‌های هیروکیما است قدرت مخرب کننده بیشتر را دارد.

به گفته این مرورگر در سال‌های جنگ سرد، زیردریایی های روسی پر سروصداتر از زیردریایی های غربی بودند چون آسیب‌پذیر بودند. در سال 1980 میلادی زمانی اتحاد جماهیر شوروی از کشور جاپان و ناروی فناوری برای ساخت زیردریایی از کلاس «شوکا-بی» را آورد از نظر مخفیکاری با زیردریایی نیروهای امریکا از کلاس لس آنجلس برابر می‌کند.

اکنون مجهز شدن زیر دریایی پروژه بوری آنرا « بی صداتر» کرده و قادر است بدون جلب توجه با سرعت بیشتر نسبت به زیردریایی درجه اوهیو حرکت کند. 

در حال حاضر، طبق برنامه تسلیحاتی دولت روسیه، قرار است برای نیروی دریایی این کشور هشت زیردریایی از کلاس «بوری» ساخته شود. سه فروند از آنها ساخته شده و به ناوگان روسیه پیوسته است.   

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала