Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

مدال آور المپیک در آستانه خداحافظی با ورزش

© Photo / FB-Nesar Ahmad Abdulrahimzaiنثار احمد عبدالرحیم زی مدالیست المپیکی کشور
نثار احمد عبدالرحیم زی مدالیست المپیکی کشور - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نثاراحمدعبدالرحیم زی مدالیست المپیک کشور از بی توجهی به مدال او به ستوه آمد و اعلام خداحافظی کرد.

به گزارش اسپوتنیک، نثاراحمدعبدالرحیم زی تکواندوکار کشور که در نوزدهم ماه میزان 1397 در وزن 73 کیلوگرام با شکست دادن عبدالرحمن خلف تکواندوکار شماره یک جهان به مدال برنز مسابقات المپیک جوانان به میزبانی "بوینس آیرس" آرژانتین رسید، با انتشار پُست کوتاه اما تعجب برانگیز در صفحه فیسبوک اش، از تکواندو خداحافظی کرد.

عبدالرحیم زی در گفتگو با خبرنگار اسپوتنیک در این باره اظهار داشت: "حق و حقوق یک مدال آور المپیک چیست؟ بیش از ده ماه است که مدال ام در ارگ ریاست جمهوری افتاده، نه امتیاز دارم و نی کسی یادم (تقدیرم) کرد، دیگر این ورزش (تکواندو) چه بدرد میخورد؟"

او می گوید که حالا این مورد را از برای توجه مسولین ابراز می دارد ولی در صورتی که به او توجه نشود، با دنیای ورزش وداع خواهد کرد.

این در حالیست که پیش از این، ریاست تربیت بدنی و ورزش و نیز کمیته ملی المپیک از او تقدیر کرده بود، ولی عبدالرحیم زی، بیشتر از این توقع دارد تا به مدال او ارزش داده شود، او می گوید: " ریاست تربیت بدنی تا فعلا هچ کاری نکرده و حتی تقدیر نکرده است. مسولین این اداره گفتند برایم معاش اجرا می کنند، اما تا کنون هیچ کدام وعده شان که داده بودند عملی نشده است."

پیش از این و در حالی که روح الله نیکپا اولین مدالیست المپیک کشور، مدال برنز المپیک را گرفت، از سوی ریاست جمهوری "به رهبری حامدکرزی" مورد تقدیر قرار گرفته و به او خانه، موتر صفر کیلومتر و معاش داده شده بود.

همچنان قابل یادآوریست که پیش از این، احمدیاسین سالک قادری بخاطر نداشتن پاسپورت خدمت، با ورزش پرورش اندام خداحافظی کرده بود که از سوی وزارت خارجه ضمن اهدای پاسپورت خدمت، به ورزش دوباره برگشت.

حالا باید دید که نثاراحمد عبدالرحیم زی با چه سرنوشتی روبرو می شود؟

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала