امریکا بخاطر حفظ اعتبار اش به خاورمیانه سرباز اعزام می کند

© Photo / United States government work امریکا بخاطر حفظ اعتبار اش به خاورمیانه نیرو اعزام می کند
امریکا بخاطر حفظ اعتبار اش به خاورمیانه نیرو اعزام می کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
این کارشناس به دین باور است که اعزام سربازان جدید به خلیج فارس، تلاشی است برای حفظ اعتبار امریکا از عدم توانایی برکنار کردن رئیس جمهور سوریه، بشار اسد، حمایت اخلاقی از متحدان منطقوی، به ویژه سعودی و اسرائیل می‌باشد.

به گزارش اسپوتینک، دیمیتری سوسلوف، معاون مدیر مرکز مطالعات جامع اروپا و بین المللی، دانشگاه علوم تحقیقات ملی در روسیه می گوید که امریکا قدرت اش را نشان می دهد، آنها نمی خواهند موقعیت های خود را در خاورمیانه بیشتر از این تضعیف کنند، نمی خواهند عربستان سعودی را از دست بدهند، واشنگتن قبلاً وفاداران و متحدان خود را در خاورمیانه از دست داده بود دلیل عمده او عدم توانایی در انجام تغییر رژیم در سوریه است.

پمپئو: امریکا نمی خواهد با ایران جنگ کند اما نیروهای اضافی به خلیج فارس اعزام می شوند - اسپوتنیک افغانستان
پمپئو: امریکا نمی خواهد با ایران جنگ کند اما نیروهای اضافی ما به خلیج فارس اعزام می شوند

در حال حاضر، به سیاست ایالات متحده امریکا در منطقه ضربه وارد شده است.

او می افزاید که اگر امریکایی‌ها اقدامات قاطع به حمایت از متحدان خویش انجام ندهند، روابط امریکا با عربستان سعودی، و رابطه با شبه جزیره عربستان به خطر می اندازد.

در حال حاضر، جنگ را هیچ کس نمی خواهد.

دیمیتری سوسلوف، تاکید می دارد، که اعزام نیروهای اضافی در خاور میانه، نشان دهنده قدرت امریکا است، آنها کاملا نیازی به جنگ جدیدی در منطقه ندارند.

او اعمال تحریم ها، علیه بانک مرکز یایران را تلاشی برای جایگزینی جنگ نظامی می دانند، همچنان آغاز جنگ در خاور میانه آنهم نزدیک به انتخابات ریاست جمهوری امریکا،  فاجعه سیاسی است.

او موضوع ایران را تا حد زیادی مانند امریکا می خواند، و می گوید که آنها همیشه اظهارات جنگنده می کنند، ، اما از مرز شیوع جنگ عبور نخواهند کرد. رئیس جمهور ایران ، حسن روحانی ، رئیس جمهور ایران نیز به هیچ وجه توصیه نمی کند که درگیر یک جنگ جدی شود که برای اقتصاد ایران و احتمالاً کل کشور مخرب باشد.

تحریم بانک مرکزی ایران توسط امریکا - اسپوتنیک افغانستان
تحریم بانک مرکزی ایران توسط امریکا

او می گوید:

"اگر ایالات متحده آمریکا با این وجود تصمیم بگیرد که اقدام نظامی علیه ایران انجام دهد ، تهران "این کار را بدون مجازات نخواهد گذاشت" و به مواضع آمریکایی ها در عراق ، سوریه و عربستان حمله خواهد کرد".

در تاریخ 20 سپتامبر در یک جلسه در پنتاگون ، وزیر دفاع آمریكا مارك اسپر از اعزام سربازان اضافی و تجهیزات دفاع هوایی به خاورمیانه به دلیل تشدید اوضاع اطراف ایران و حمله به تأسیسات نفتی در عربستان سعودی خبر داد. هر چند که  اسپر اطمینان داد كه آمریكا نمی خواهد به ایران  حمله كند ، اما برای هر گونه حالت آمادگی دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала