امریکا جهت اعزام نیرو به شرق نزدیک آمادگی میگیرد

© AP Photo / Chuck Burtonامریکا جهت اعزام نیرو به شرق نزدیک آمادگی میگیرد
امریکا جهت اعزام نیرو به شرق نزدیک آمادگی میگیرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مارک اسپر (Mark Esper) وزیر دفاع امریکا در روز جمعه اعلام داشت:«رئیس جمهور استقرار نیروهای ایالات متحده را که خصوصیت دفاعی خواهد داشت، منظور نمود».

موشی گینز (Mosheh Gains)، دینیس رومیرو (Dennis Romero) در مطلب منتشره  در NBCNews (امریکا) در ادامه می نویسند، ایالات متحده پس از حمله طیارات بی پیلوت به تأسیسات نفتی سعودی که در روز شنبه، 14 سپتمبر صورت گرفت و اداره دونالد ترامپ مسوولیت آن را بر دوش ایران گذاشت، جهت استقرار نیروهای خود در شرق نزدیک آمادگی میگیرد.

وزیر دفاع امریكا روز جمعه 20 سپتمبر گفت: "رئیس جمهور استقرار نیروهای امریكایی را تأیید كرد كه خصوصیت دفاعی خواهد داشت و در قدم اول بر نیروهای دفاع هوایی و ضد راکتی متمرکز خواهد بود".

پتر کادهامر: من به حمله بر تاسیسات نفتی عربستان سعودی خوش میشوم - اسپوتنیک افغانستان
مولف نشریه Aftonbladet: من از حمله بر تاسیسات نفتی عربستان سعودی خوش میشوم

جنرال جوزف اف. دانفورد (Joseph F. Dunford)، رئیس کمیته متحد آمرین قرارگاه ها ، در پاسخ به سوالات خبرنگاران در مورد استقرار نیروها، خاطرنشان كرد كه تعداد قطعات امریكایی "متوسط" خواهد بود و صحبت راجع به " هزاران نفر" مطرح نخواهد بود.

دانفورد افزود كه قصد دارد جلسه‌ای با قوماندانی مركزی امریكا و مقامات سعودی برای تهیه طرح جزئیات این استقرار برگزار نماید كه به گفته وی در هفته آینده در باره آن خبر داده خواهد شد.

به گفته اسپر، اردوی امریكا در شرق نزدیک در نوبه اول بر دفاع هوایی و دفاع ضدراکتی متمرکز خواهد بود.

به گفته وی، ایالات متحده همچنان ارسال تخنیک نظامی را به اردوی عربستان و امارات متحده عربی تسریع خواهد کرد.

اسپر اظهار داشت: امریكا نظامیان خود را در زمینه "تشدید خشونت در منطقه" به این دو كشور اعزام خواهد كرد كه منبع آن ایران است.

عربستان، جزئیات «نقش ایران» در حمله به سعودی را فاش کرد - اسپوتنیک افغانستان
عربستان، جزئیات «نقش ایران» در حمله به سعودی را فاش کرد

روز چهارشنبه 18 سپتمبر، مایک پومپئوMike Pompeo) ، وزیر امور خارجه امریكا گفت، اگرچه که حوثیان یمنی كه از حمایت ایران برخوردار هستند، مسوولیت حمله به تأسیسات نفتی سعودی را برعهده گرفته اند، اما بدون تردید "نشان انگشت" آیت الله تهران در حملات طیارات بی پیلوت مشاهده میشود.

در روز جمعه 20 سپتمبر، اسپر این مفکوره را ادامه داد و گفت «سلاح های که در این حمله به كار گرفته شده، در ایران ساخته شده و از یمن پرتاب نشده، طور كه ​​در ابتدا اعلام شده بود."

ولی او گفت که تحقیقات در مورد این حمله توسط عربستان سعودی انجام می شود.  اسپر گفت که ما به آنها در جمع آوری مدارک کمک خواهیم کرد.

استقرار قوای نظامی در عربستان سعودی و امارات متحده عربی علاوه بر تحریم هایی صورت می گیرد که علیه سیستم بانکی ایران اعمال شده اند.

شواهد دست داشتن ایران در حمله به عربستان سعودی - اسپوتنیک افغانستان
شواهد دست داشتن ایران در حمله به عربستان سعودی

روز جمعه 20 سپتمبر، وزیر مالیه امریکا استیو منوچین Steve Mnuchin) به خبرنگاران گفت که بانک مرکزی ایران و صندوق توسعه ملی ایران "از سیستم بانکی ما قطع خواهند شد".

وی گفت: "ما کمپاین فشار اعظمی را ادامه می دهیم."

وزیر دفاع امریکا ابراز امیدواری نمود که نمایش قدرت نظامی " از تشدید بیشتر تنشنج جلوگیری خواهد کرد".

اسپر گفت: "همانطور كه ​​رئیس جمهور تصریح كرد، ایالات متحده به دنبال درگیری با ایران نیست. با وجود این، در صورت لزوم ما سناریوهای زیادی نظامی داریم."

عربستان سعودی راجع به آنچه که وزیر دفاع امریكا آن را " كمک اضافی دفاعی" خوانده، خواهش نموده بود. به گفته وی، این " سیگنال روشن خواهد بود که ایالات متحده از شرکای خود در منطقه حمایت می کند."

کاهش دوبرابر استخراج نفت عربستان سعودی در پی حمله حوثی‌ها - اسپوتنیک افغانستان
کاهش دوبرابر استخراج نفت عربستان سعودی در پی حمله حوثی‌ها

این اقدام، از جمله، با توجه به منافع تجاری صورت گرفته، زیرا بزرگترین تصفیه خانه نفت در جهان در جمله تأسیسات نفتی مورد حمله قرار داشت.

به گفته اسپر، قطعات اضافی نظامی به "تضمین جریان آزاد منابع، ضروری برای حمایت از اقتصاد جهانی کمک خواهند کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала