آلمان یک شبکه جدید تامین برق را در سمنگان می سازد

© Photo / ARG / ARGآلمان یک شبکه تامین جدید برق را در سمنگانی می سازد
آلمان یک شبکه تامین جدید برق را در سمنگانی می سازد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شرکت برشنا می گوید که با دولت آلمان قرار داد همکاری امضا نموده است، آلمان یک شبکه برق را در ولایت سمنگان در منطقه کوکجر ولسوالی حضرت سلطان این ولایت می سازد.

به گزارش اسپوتنیک، این شبکه تامین برق جدید در سمنگان، 8000 هزار خانه را در ولایت روشن میسازد، این شبکه با حمایت  صندوق توسعه زیرساخت منطقه­ای، همکاری آلمان-افغانستان و با مجموع هزینه حدود 133 میلیون افغانی اجرای آن را تامین مالی می­کند. انتظار می­رود کار ساخت و ساز در 14 ماه تکمیل شود.

واکنش سفیر امریکا در پیوند به تخریب پایه های لین برق وارداتی کابل - اسپوتنیک افغانستان
واکنش سفیر امریکا در پیوند به تخریب پایه های لین برق وارداتی کابل

در حال حاضر ، بسیاری از ولسوالی ها  در ولایت سمنگان برق نیست،. برخی از خان ها و موسسات دولتی، از ژنراتور و دیزل برق خود را تامین می کنند، اما هزینه برق تولید شده از این طریق بسیار زیاد است. علاوه بر این ، ژنراتورها محیط را با محصولات احتراق سوخت آلوده می کنند و عملکرد آنها با میزان صدای زیاد همراه است.

صفات الله سمنگانی، معاون والی سمنگان، می گوید این پروژه با پشتیبانی کامل مقامات محلی همراست.

علاوه بر این ، زیرساخت های جدید، وابستگی به انرژی دیزل را کاهش داده و شرایط زندگی ساکنان را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد و همچنین به توسعه اقتصادی این ولسوالی ها کمک خواهد کرد. این پروژه همچنین در مرحله ساخت و در حین بهره برداری از شبکه برق شغلی برای ساکنان محلی ایجاد می کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала