سفر طالبان به چین؛ دولت چین از گفتگوهای صلح حمایت می کنیم

© Sputnikسفر طالبان به چین؛ دولت چین از گفتگوهای صلح حمایت می کنیم
سفر طالبان به چین؛ دولت چین از گفتگوهای صلح حمایت می کنیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی وزارت امور خارجه چین، گنگ شوانگ تاکید می کند که هیاتی از گروه طالبان برای مذاکره به چین سفر کرده اند.

سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر می گوید که نه نمانیده این گروه به ریاست ملا عبدالغنی برادر، روز یکشنبه با دن سیجون نماینده وزارت امور خارجه چین در امور افغانستان، دیدار و گفتگو کردند.

گنگ شوانگ می گوید که وضعیت افغانستان برای چین در حال حاضر بسیار قابل اهمیت است، به همین دلیل چین از روند و گفتگوهای صلح افغانستان حمایت و پشتیبانی می کند و با طرف های درگیر تماس دائم خواهد داشت. در این دیدار رئیس دفتر سیاسی طالبان در قطر، ملا برادر و چند هئیت دیگر از طالبان نیز حضور داشتند.

ضمیر قبولوف - اسپوتنیک افغانستان
ضمیر کابلوف: هیچ تعاملی در مورد افغانستان بین امریکا و روسیه وجود ندارد

او می افزاید: نماینده وزارت امور خارجه چین، در مورد چگونکی روند صلح افغانستان با نمایندگاه طالبان بحث و گفتگو کردند، چین همواره از روند صلح حمایت کرده است و به حمایت اش ادامه می دهد.

سخنگوی وزارت خارجه چین اظهار داشت که امیدواریم امریکا، گروه طالبان و افغان‌ها، بخاطر رسیدن به صلح دایمی مذاکرات صلح را ادامه دهند، دولت چین در روند نقش سازنده ای خواهد داشت.

گروه طالبان چند هفته پیش در مسکو با نماینده خاص رئیس جمهور روسیه، دیدار کردند، بعد از سفر مسکو وارد بخاطر گفتگوهای صلح وارد تهران پایتخت ایران شدند.

امریکا با طالبان پس از 10 ماه به توافق رسیده بود که توافق‌نامه صلح را با این گروه به امضاء برساند، دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا بخاطر کشته شدن یک سرباز امریکایی در کابل، مذاکرات صلح را در این کشور متوقف ساخت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала