واکنش تند داکتر عبدالله به اظهارات اشرف غنی درباره مارشال فهیم

© Photo / Dr. Ab / Dr. Ab واکنش تند داکتر عبدالله به اظهارات اشرف غنی درباره مارشال فهیم
 واکنش تند داکتر عبدالله به اظهارات اشرف غنی درباره مارشال فهیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس اجرائی افغانستان اظهارات جنجالی اشرف غنی، رئیس جمهور این کشور در مورد مارشال محمد قسیم فهیم را توهین آمیز و دروغ خواند.

به گزارش اسپوتنیک، عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی دولت افغانستان و نامزد انتخابات ریاست جمهوری این کشور، اظهارات جنجالی اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان در مورد مارشال محمد قسیم فهیم را توهین آمیز و دروغ خواند.

اخیرا ویدئویی از اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان منتشر شد که در آن آقای غنی از ایستادگی در برابر اوامر مارشال محمد قسیم فهیم در زمان حکومت موقت و انتقالی صحبت می کند.

رئیس جمهور افغانستان در این ویدئو  که احتمالا در یک همایش انتخاباتی صحبت می‌کند گفته است زمانی که او وزیر مالیه بود، حکم مارشال محمد قسیم فهیم را در برابر چشمان اعضای کابینه پاره کرده است. فهیم در دو دوره دولت کرزی، معاون او او بود.

انتشار این ویدئو واکنش‌های گوناگونی را در شبکه‌های اجتماعی بر انگیخته است.

عبدالله: اشرف غنی بر سر خط دیورند را با پاکستان معامله کرده است - اسپوتنیک افغانستان
عبدالله: اشرف غنی بر سر خط دیورند با پاکستان معامله کرده است

عبدالله در واکنش به این اظهارات در بیانیه ای گفته است: تا جایی‌که ما و تاریخ این کشور به یاد داریم هیچگاه چنين اتفاقى نیفتاده است که کسی در مقابل مارشال مملکت جرات چنین بی‌ادبی را کرده باشد. از طرف دیگر شخصیت مارشال فقید نیز طوری بود که با حفظ احترام به دیگران، هیچگاه مجال چنین برخورد اهانت‌آمیز را به کسی فراهم نمی‌کرد و کسی نیز جرات بی‌ادبی و توهین را در مقابل وی نداشت، چه رسد به این‌که در مقابل وی حکم قانونی وی را پاره نماید.

وی افزود: گرچه دروغگویی و توجیه دروغ و تقلب به عادت رهبر دسته انتخاباتی دولت‌ساز تبدیل گردیده است اما به وی توصیه می‌نماییم تا به شهداء، بزرگان و شخصیت‌های نیک‌نام و قهرمان این سرزمین احترام بگذارد و از بستن اتهام و روا داشتن دروغ علیه گذشتگان این سرزمین اجتناب ورزد. این عمل ناپسند از یک‌سو اتهام بستن به گذشتگان با افتخار این سرزمین است و از سوی دیگر زمینه نفاق و اختلاف داخلی را فراهم می‌سازد. ما و مردم افغانستان در این مرحله بیش از پیش به اتحاد، وحدت و همبستگی نیاز داریم تا به تفرقه و اختلاف.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала