پیشرفت انقلابی در درمان سرطان حاصل شد

© Fotolia / Photographee.euپیشرفت انقلابی در درمان سرطان حاصل شد
پیشرفت انقلابی در درمان سرطان  حاصل شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروهی از دانشمندان امریکایی، به یک موفقیت جدید در درمان سرطان دست یافته اند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از مقاله منتشره در مجله علمی MedicalXpress، دانشمندان دانشگاه استنفورد در ایالات متحده  CAR T-Cell درمانی را یک پیشرفت انقلابی در زمینه ایمونوتراپی سرطان نامیدند.

محققان اثربخشی این تراپی را بر اساس داده های کلینیکی سال های گذشته ارزیابی نمودند. به گفته دانشمندان، درمان سلول T CAR در مبارزه با انواع تومورهای بدخیم که قبلاً غیرقابل درمان تلقی می شدند، اثبات شده است.

دیدگاه تازه دانشمندان درباره کاهش خطر ابتلا به سرطان پوست - اسپوتنیک افغانستان
 دیدگاه تازه دانشمندان درباره کاهش خطر ابتلا به سرطان پوست

خاطرنشان می گردد که: سلول های سرطانی اغلب در برابر اینگونه درمان مقاوم می شوند؛ اما دانشمندان باور دارند که در آینده های نزدیک آنها این مشکل را نیز برطرف خواهند نمود.

متخصصان معلوم نمودند که این روش درمان در60- 93 در صد بیماران مؤثر است. بیشتر اوقات در بیماری های  لوسمی لنفوبلاستیک حاد موثر واقع شده است.

سلول های «تی» بیمار استخراج شده و از نظر ژنتیکی اصلاح می شوند به طوری که بر روی سطح آنها یک گیرنده آنتی ژنیک کایمریک وجود دارد که به پروتئین CD19 در سلولهای سرطانی متصل است. پس از اصلاح دوباره این سلول ها وارد بدن بیمار می شود.

لازم به ذکر است که، اساس کار سلول‌درمانی، استفاده از سیستم ایمنی خود فرد بیمار برای مبارزه با سرطان بوده و این عمل به مدت چندین دهه است که مورد آزمایش قرار دارد.  در CAR T-Cell درمانی، آنتی‌بادی‌هایی وارد بدن فرد می‌شوند که توانایی شناسایی آنتی‌ژن‌های سطحی سلول‌های تومور را داشته و به آن‌ها متصل می‌شوند و آن‌ها را در ویروسی که سلول‌هایT را آلوده‌ساخته، گرفتارمی‌سازند. سپس این سلول‌هایT را مجدداً به فرد بیمار تزریق ‌می‌کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала