شکایت جنرال امریکایی از اقدامات روسیه در دریای سیاه

© Sputnik / Press service of the Ministry of defense of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر شکایت جنرال امریکایی از اقدامات روسیه در دریای سیاه
 شکایت جنرال امریکایی از اقدامات روسیه در دریای سیاه  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک جنرال ارتش امریکا می گوید، روسیه دائم با اقدامات خود ؛ مانع فعالیت ناتو و تمرینات این پیمان در منطقه دریای سیاه می شود.

به گزارش اسپوتنیک، بن هوجز جنرال امریکایی - فرمانده پیشین نیروهای زمینی امریکا در اروپا ، شاکی است  که روسیه مانع تمرینات ناتو در دریای سیاه شده است.

هوجز این اظهارات را در مصاحبه با نشریه اوکراین "امروز" بیان کرد.

 این جنرال امریکایی معتقد است که، روسیه با ایجاد پرده آهنین در منطقه مانع تمرینات ناتو در دریای سیاه می شود. به گفته وی ، وقتی نیروهای پیمان در مورد مکان برای تمرین در دریای سیاه اعلام می کنند، ظاهرا روسیه راه را به روی آنها می بندد.

هوجز می گوید: "این یک نوع محاصره موقت اودسا است. این یک تصادف نیست. بنابراین ، رومانیا و متحدین ما ازاین امربسیار نگران هستند."

 به گفته وی ، ناتو باید نیروهایی را در دریای سیاه ایجاد کند و با بازدارنگی "روسیه" از منافع خود دفاع کند.

امریکا و ناتو برای جنگ با روسیه آماده می شوند   - اسپوتنیک افغانستان
امریکا و ناتو برای جنگ با روسیه آماده می شوند

علاوه بر این ، وی از اوکراین خواست تا از هواپیماهای بدون سرنشین برای انجام شناسایی و ردیابی زیردریایی ها و کشتی ها استفاده کند.

به گفته این جرال امریکایی، "بسیاری راهکارهای موجود است که می توان انجام داد و این اقدامات هزینه زیادی برای ناتو نخواهد داشت. این امر به ویژه در مورد تبادل اطلاعات با رومانیا ، گرجستان و ایالات متحده صدق می کند".

شایان ذکر است که مانورهای نظامی-دریایی بین المللی تحت عنوان «سی بریز-2019»  از 1 الی 12 ماه جولای در بندر اودسا، در سواحل دریای سیاه انجام شد.

این مانورها در مناطق دریایی، خشکی، هوایی و  زیر آبی برگزار شد که در آن 19 کشور که اکثراً کشورهای عضو ناتو بودند، شرکت داشت و این تمرینات با مشارکت 32 کشتی، 24 فروند هواپیما و بیش از 900 نیروی نظامی برگزار شد  .

بر اساس اطلاعات وزارت دفاع اوکراین، در سال جاری هدف از این تمرینات نظامی تقویت عامل رودخانه‌ای بود و در جریان فاز دریایی این مانورها شلیک توپخانه‌ای، فرود تیم‌های بازرسی و همچنین بهبود تعامل و همکاری بین کشورهای در عملیات ویژه مشترک برنامه ریزی شده مورد تمرین قرار گرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала