ترامپ: ایرانی ها به جهنم خواهند رفت

© AP Photo / Mark J. Terrillدونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا
دونالد ترامپ  رئیس جمهور امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
واشنگتن با متهم کردن ایران به حمله به تاسیسات نفتی عربستان، تحریم ها علیه تهران را سخت تر و این کشور را از واردات دارو و مواد غذایی محروم ساخت.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده، با اعلام اینکه در سخنرانی روز سه شنبه خود در سازمان ملل درباره ایران صحبت خواهد کرد، گفت واشنگتن فشار زیادی بر مردم ایران وارد می‌کند.

رهبر کاخ سفید هشدار داد که تحریم های جدید ، که بلافاصله به اجرا در خواهد آمد، از آنچه تاکنون معرفی شده  به مراتب سخت تر است. این تحریم ها ایرانی ها را راهی جهنم خواهد کرد.

ترامپ مدعی شد: در رابطه با ایران اتفاقات بسیار زیادی در حال رخ دادن است، بسیار بیشتر از چیزی که شما می‌دانید، بسیار بیشتر از چیزی که رسانه‌ها می‌دانند.

 بانک مرکزی ایران و صندوق ملی توسعه ایران در فهرست سیاه SND list شامل شده است. دسترسی این بانک ها به سیستم بانکی  امریکا و پرداخت های دالری ممنوع شده است.

به گفته استفان منوچین، وزیر دارایی امریکا، تحریم های جدید  دست تهران را از منابع مالی ایالات متحده کاملاً قطع خواهد کرد.

ترامپ اعلام کرد:«ما هرگز تا چنین سطحی  نرسیده بودیم. ناراحت کننده است که برای ایران این اتفاق پیش آمده است. آنها راهی جهنم خواهند شد. در واقع آنها ورشکسته شده‌اند. اما خیلی ساده می‌توانند این مسأله را حل کنند.  تنها کاری که باید انجام دهند متوقف کردن ترور است. ایران پتانسیل عظیمی دارد، اما تهران «حامی شماره یک تروریسم در جهان» است.

وال استریت ژورنال در گزارشی نوشت: تحریم های جدید ابزار فشار حداکثری بر موسساتی است که اهمیت زیادی برای « باقیمانده تجارت بین‌المللی با ایران» دارد. منوچین اظهار داشت:« واشنگتن تحریم های جدید دارویی و مواد غذایی علیه ایران وضع کرده است. ما آخرین  منبع سرمایه‌گذاری را قطع کردیم».

 یاد آوری می کنیم که، شنبه گذشته (14 سپتامبر) جنگجویان یمنی در اقدامی تلافی‌جویانه و در پاسخ به جنایات ائتلاف سعودی علیه مردم این کشور با حمله هواپیما های بدون سرنشین تأسیسات نفتی آرامکوی عربستان سعودی را هدف حمله قرار دادند و با افخار جزئیات این عملیات منحصر به فرد را منتشر کردند و مسئولیت آن را به عهده گرفتند.

علی‌رغم بیانیه یمنی‌ها، مقامات امریکا و  متحدان طی هفته گذشته تلاش کردند ایران را عامل و منشاء اصلی این عملیات معرفی کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала