حنیف اتمر در انتخابات ریاست جمهوری شرکت نمی کند

© Sputnik / Poya حنیف اتمر در انتخابات ریاست جمهوری شرکت نمی کند
 حنیف اتمر در انتخابات ریاست جمهوری شرکت نمی کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس دسته انتخاباتی صلح و اعتدال می گوید که در انتخابات ریاست جمهوری ۶ میزان شرکت نمی کند و و همچنان بی طرف باقی خواهد ماند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، حنیف اتمر امروز سه‌شنبه(۲میزان) با نشر یک بیانیه گفته است که عدم مساعد بودن شرایط تخنیکی، سیاسی و امنیتی برای برگزاری انتخابات شفاف، عادلانه و سراسری و خطر کشیده شدن کشور به بی ثباتی عمیق سیاسی، به موجب عدم پذیریش نتیجه یک انتخابات غیر شفاف و عادلانه، تیم صلح و اعتدال از اشتراک در روند مبارزات انتخابات خودداری کرده است.

اتمر افزوده است که در ماه های گذشته پیشنهاد تعویق چند ماهه انتخابات را کرده تا دولت و رهبری سیاسی و جامعه مدنی کشور بتوانند در اجماع و هماهنگی، شرایط برگزاری انتخابات شفاف، عادلانه و افغانستان شمول را مساعد ساخته و از سوی دیگر، یک موضع واحد ملی، روند صلح را در چهارچوب جمهوری اسلامی افغانستان به کامیابی برسانند که این پیشنهاد او پذیرفته نشده است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرده است که در رقابت های انتخابات به تاریخ ۶ میزان اشتراک نمی کند و در صورت تعویق انتخابات، حق خود به حیث کاندیدا را حفظ می کند.

او همچنان تاکید کرده است که در انتخابات پیشرو موقف بی طرفی را اختیار کرده و از هیچ کاندیدای مشخصی حمایت نمی کند.

اتمر در حالی از عدم اشتراک در انتخابات سخن می گوید که تنها چند روز محدود به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در کشور مانده است.

پیش از این دسته انتخاباتی حنیف اتمر ظاهرا به دلیل اختلاف او با عطا محمد نور، یکی از حامیانش سر موضوع پست نخست وزیری از هم پاشید، اما این پاشیدگی هیچ وقتی از سوی این دسته انتخاباتی به گونه رسمی تایید نشد. پیوستن محمد محقق، معاون دوم اتمر به تیم ثبات و همگرایی به رهبری داکتر عبدالله، مهر تایید به این فروپاشی گذاشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала