مصرف مغزیات برای مقابله با چاقی

© Fotolia / Quanthemمصرف مغزیات برای مقابله با چاقی
مصرف مغزیات برای مقابله با چاقی   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تیمی از دانشمندان امریکایی از دانشگاه هاروارد در پی یک تحقیق جدید، نتیجه گیری نمودند که، افزایش مصرف روزانه مغزیات و میوه خشک با جلوگیری از بالا رفتن وزن و کاهش خطر چاقی مرتبط است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از MedicalXpress  افزایش مصرف روزانه میوه خشک و مغزیات به میزان 14 گرم از بالا رفتن وزن جلوگیری کرده و با کاهش خطر چاقی مرتبط است.

جایگرین کردن غذاهای نامناسب و ناسالم همچون گوشت سرخ شده شده و چیپس با 14 گرم مغزیات و میوه خشک می‌تواند راهکار ساده‌ای در پیشگیری از افزایش تدریجی وزن باشد که اغلب با روند بالا رفتن سن همراه است.

با مصرف برنج می‌توانید از بروز چاقی جلوگیری کنید - اسپوتنیک افغانستان
با مصرف برنج می‌توانید از بروز چاقی جلوگیری کنید

مغزیات سرشار از چربی‌های اشباع نشده سالم، مواد معدنی و فیبر خوراکی هستند اما از طرفی هم کالری زیادی دارند و به همین دلیل اغلب گزینه خوبی برای کنترل وزن به حساب نمی‌آیند. با این حال شواهد جدید نشان می‌دهد کیفیت آنچه که می‌خوریم همچون مقدار آن برای سلامتی و کنترل وزن اهمیت دارد.

در مدت زمان انجام این مطالعه محققان با در نظر گرفتن میزان وزن این افراد و دفعات مصرف مغزیات و میوه خشک دریافتند که افزایش مصرف هر گونه مغزیات با کاهش وزن در طولانی مدت و پیشگیری از چاقی مرتبط است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала