کوناشینکوف: تروریست‌ها در سوریه از خارج کمک دریافت می‌کنند

© Sputnik / Press-service of the Ministry of Defence of the Russian Federationکوناشنکوف: تروریست‌ها در سوریه از خارج کمک دریافت می‌کنند
کوناشنکوف: تروریست‌ها در سوریه از خارج کمک دریافت می‌کنند  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده رسمی وزارت دفاع روسیه در مورد ویژگی های دستگاه های پرنده بدون سرنشین (پهپاد) شبه نظامیان که در نزدیکی پایگاه هوایی روسیه حمیمیم در سوریه هدف گلوله قرار گرفته صحبت کرد.

گزارش اسپوتنیک، جنرال ایگور کوناشینکوف، سخنگوی رسمی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که دستگاه‌های پرنده بدون سرنشین (پهپادها) که توسط تروریست‌ها در سوریه در شرایط ابتدایی تولید می‌شوند، قادر هستند تا فاصله 150کیلومتری و در ارتفاع چهار کیلومتری پرواز کنند و این ویژگی‌ها تردیدی باقی نمی‌گذارد که مونتاژ چنین دستگاه‌های پرنده‌ای با کمک از خارج صورت می‌گیرد.

این مقام نظامی در کنفرانس مطبوعاتی، چند نمونه از پهپادهای منهدم‌شده در ماه سپتامبر را که به‌سمت پایگاه نظامی ــ هوایی حمیمیم در ولایت لاذقیه سوریه شلیک شده بودند به خبرنگاران نشان داده یادآور شد: «برد پرواز یکی از این دستگاه‌های پرنده بدون پیلوت 150 کیلومتر است و ارتفاع پرواز آن می‌تواند به 4000 متر برسد و این ویژگی بسیار جدی است.»

حملات طیارات جنگی ناشناس به سوریه - اسپوتنیک افغانستان
حملات طیارات جنگی ناشناس به سوریه

کوناشینکوف افزود: «کسانی که چنین پهپادهایی را مونتاژ می‌کنند، با وجود ظاهر بیرونی این محصولات، در ساخت آنها از تجهیزات نسبتاً پیچیده‌ای استفاده کرده‌اند که نیازمند تخصص تخنیکی و آموزش ویژه است که تنها در صورت آشنایی با تخنیک پیشرفته و مدرن امکان‌پذیر است.

کوناشینکوف خاطر نشان ساخت که، در یکی از بی پیلوت های تهاجمی که توسط نیروی هوایی روسیه منهدم شده، سیستم هدایت موقعیت یابی، سه آنتن و کنسول‌های ویژه برای تقویت مهمات آن نصب شده است.  یکی دیگر ازاین دستگاه های بی پیلوت، دارای موتور بنزینی و مجهز به بشکه 5لیتری بنزین بود.

وی می گوید: جالبتر از همه، مکانیسم رهاسازی مهمات جنگی این دستگاه هاست که هنگام نزدیک شدن به هدف، آن را به سادگی از ارتفاع یک و نیم الی دو کیلومتری پرتاب می‌کند. از سوی دیگر سطح پرواز دورانی این دستگاه هاست  که گویای سیستم هدایتی آنهاست که تجهیزات تخنیکی جدی را نیاز دارد.»

سخنگوی وزارت دفاع روسیه افزود: «واضح است که با گذشت زمان گروه‌های تروریستی در سوریه مشکلات تخنیکی خود را بهبود بخشیده‌اند. تجزیه و تحلیل این دستگاه های منهدم‌شده که به دست متخصصان ما رسیده، این مسئله را مشخص کرده که آنها ازخارج از سوریه در اختیار تروریستان گذاشته شده و کسانی اند که در این زمینه به گروه‌های تروریستی کمک می‌کنند.»

لازم به یادآوری است که در تاریخ سوم سپتامبر وزارت دفاع روسیه خبر داد که نیروی های پایگاه نظامی ــ هوایی حمیمیم روسیه در سوریه، دو دستگاه بدون سرنشین تهاجمی شلیک‌شده از سوی تروریست‌ها را منهدم کرد. این دستگاه ها از سمت شمال‌غرب سوریه به این پایگاه نزدیک می‌شدند که در فاصله امنی مورد هدف قرار گرفتند و آسیبی به این پایگاه وارد نشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала