واکنش ناتو به پیام پوتین درمورد راکت‌ها

© REUTERS / Francois Lenoirواکنش ناتو به پیام پوتین درمورد راکت‌ها
واکنش ناتو به پیام پوتین درمورد راکت‌ها - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات ناتو تایید کرده است که پیام ولادیمیر پوتین، رئيس جمهور روسیه مبنی بر معرفی مهلت قانونی برای استقرار راکت‌های هسته‌ای میان‌برد را دریافت کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک، اوانا لونگسکو، سخنگوی ناتو با تایید دریافت پیام پوتین گفته است که ناتو چنین پیشنهاد را به دلیل سیستم روسی SSC-8، معتبر نمی‌داند.

وی گفت: "ما می‌توانیم تایید کنیم که دبیرکل ناتو نامه مقامات روسی را دریافت کرده است".

به گفته وی، مقامات ناتو درمورد این پیشنهاد قبل از این نیز شنیده بودند، "اما این پیشنهاد قابل اعتبار نیست زیرا برخلاف واقعیت است: روسیه با نقض توافقنامه منع راکت‌های هسته‌ای میان‌برد، سیستم SSC-8 را مستقر کرده است".

 محتوای پیام پوتین به کشورهای ناتو فاش شد - اسپوتنیک افغانستان
محتوای پیام پوتین به کشورهای ناتو فاش شد

لونگسکو افزود: "تا زمانی که روسیه سیستم SSC-8 را از بین نبرد، این مهلت قانونی برای استقرار یک پیشنهاد واقعی شمرده نخواهد شد".

وی گفت: "متحدین ناتو درمورد سیستم راکتی SSC-8 روسی ارزیابی انجام داده و به این نتیجه رسیدند که این سیستم توافقنامه منع راکت‌های هسته‌ای میان‌برد را نقض می‌کند".

در ماه اکتوبر سال ۲۰۱۸ دونالد ترامپ، رئيس جمهور ایالات متحده امریکا اعلام کرد که کشورش از توافقنامه منع راکت‌های هسته‌ای میان‌برد بیرون می‌شود. ترامپ دلیل این تصمیم را عدم رعایت این توافقنامه توسط مسکو، اعلام کرده بود، در حالی که جانب امریکایی هیچ اسناد و شواهدی ارایه نکرد.

در سال ۲۰۱۹ روسیه در واکنش به این اقدام امریکا، پیروی از این توافقنامه را متوقف ساخت.

قبل از این گزارش شده بود که رسانه‌ها محتوای پیام پوتین به ناتو را نشر کرده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала