کمیسیون: برای ۱۴۵۰ محل رای‌دهی زنان، مردان کهن‌سال استخدام می‌شوند

© Sputnik / JAK / JAKبرای ۱۴۵۰ محل رای‌دهی زنان، مردان کهن‌سال استخدام می‌شوند
برای ۱۴۵۰ محل رای‌دهی زنان، مردان کهن‌سال استخدام می‌شوند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان نتوانسته است برای ۱۴۵۰ مرکز رای‌دهی زنان، کارمندان زن استخدام کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، کمیسیون مستقل انتخابات، می‌گوید که این نهاد از میان بیش از یازده هزار مرکز رای‌دهی  زنان در ۲۱ ولایت، برای ۱۴۵۰مرکز نتوانسته کارمند زن پیدا کند؛ از همین‌رو در این  مرکزها مردان کهن‌سال همچون کارمند استخدام می‌شوند.

مسؤولان کمیسیون مستقل انتخابات، امروز (چهارشنبه، ۳میزان) در یک نشست خبری گفتند که این کارمندان تا روز برگزاری انتخابات، استخدام خواهند شد.

انتخابات پارلمانی در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
ناامنی و عدم استخدام کارمندان زن/ چالش های جدی فرا راه انتخابات

محمد حنیف دانشیار، کمیشنر کمیسیون مستقل انتخابات گفت: "در حدود ۱۴۵۰محل متأسفانه که شامل ۲۱ ولایت می‌شود، ما نتوانستیم کارمند زن پیدا کنیم... ما فیصله کردیم که کارمندان مرد مسن و مورد قبول همان منطقه و جامعه که حساسیت برانگیز نباشد، استخدام شوند".

مسؤولان ولایتی کمیسیون انتخابات در هلمند، می‌گویند که هنوز در ولسوالی‌های گرمسیر و ناوه هلمند این چالش‌ پابر جاست.

شبیر احمد حمید، رییس دفتر ساحه‌یی کمیسیون مستقل انتخابات هلمند بیان داشت: "تنها ما در ولسوالی‌های گرمسیر و برخی بخش‌های ناوه در استخدام کارمندان زن مشکل داریم اما در کل ما در استخدام کارمندان زن موفق بودیم و استخدام کردیم".

اما، شماری از احزاب و جریان های سیاسی، نگران تقلب در ثبت نام رای‌دهنده‌گان در ولسوالی‌هایی استند که زنان در این ولسوالی‌ها نپذیرفته‌اند در مرکزهای رای‎دهی استخدام شوند.

نور رحمان اخلاقی، عضو کمیتۀ سیاسی احزاب و جریان‌های سیاسی بیان داشت: "آیا ثبت نام واقعی در چنین محلاتی از خانم‏ها صورت گرفته یا این‎‏ها خانم‌های هستند که ثبت نام خیالی شدند برای این‌که در محلاتی که سه صد یا چهارصد خانم رأی می‌دهند معلوم است که شش نفر کارمند در محلات پیدا می‌شود".

همچنان کمیسیون مستقل انتخابات پیش از این اعلام کرده بود که از میان دوصد هزار کارمند استخدام شدۀ این کمیسیون، صدهزار تن آموزش‌های فنی دیده‌اند و صدهزار دیگر در حال فراگیری آموزش استند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала