هشدار حکمتیار: مرا از آمدنم پشیمان نکنید

© Sputnik / JAKهشدار حکمتیار: مرا از آمدنم پشیمان نکنید
هشدار حکمتیار: مرا از آمدنم پشیمان نکنید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رهبر حزب اسلامی و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری بار دیگر هشدار می‌دهد که در برابر تقلب و مداخلۀ بیرونی در انتخابات، ایستاده‌گی خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری بار دیگر هشدار می‌دهد که در برابر تقلب و مداخلۀ بیرونی در انتخابات، ایستاده‌گی خواهد کرد و اگر نیاز باشد از هر گزینۀ ممکن کار خواهده گرفت.

گلبدین حکمتیار: باور ندارم که مدارس پاکستان مرکز تربیه مهاجمان انتحاری باشند - اسپوتنیک افغانستان
گلبدین حکمتیار: باور ندارم که مدارس پاکستان مرکز تربیه مهاجمان انتحاری باشند

آقای حکمتیار که امروز (چهارشنبه، 3 میزان) در یک گردهمایی در کابل سخن می‌زد، افزود: «مارا از آمدن مان پشیمان نکنید. مارا از رفتن به انتخابات پشیمان نکنید. مارا وادار به انتخاب راه‌های دیگر نکنید! می‌توانیم، تجربه‌اش را هم داریم. طالبان را هم تبرشان را دسته نکنید تا آن‌ها نگویند که راه ما شایسته‌تر است».

این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری، روز گذشته نیز گفته بود که اگر انتخابات با تقلب همراه باشد، او دوباره به سنگر برخواهد گشت. حکمتیار که چندین سال در برابر حکومت می‌جنگید، در سال 1395 به روند صلح پیوست و به کابل آمد.

این گفته‌‎های حکمتیار، واکنش پیتر پروگل، سفیر آلمان در کابل را برانگیخته‌است. سفیر آلمان این گفته‌های حکمیتار را  سخت نکوهش می‌کند و تأکید دارد که تهدید صریح کاربرد خشونت پذیرفتنی نیست و این تهدید درکنار این که حکمتیار را از نامزدی در انتخابات محروم می‌سازد باید او ازسوی نهادهای مسؤول زیرپیگرد قرارگیرد.

رهبر حزب اسلامی گفت که در پنج سال گذشته، شصت هزار سرباز امنیتی کشته شدند و در حدود 600 هزار تن دیگر زخمی شده‌اند: «چون جنگ استخباراتی است، ما باید شیوه‌های استخباراتی را بیشتر بسازیم. در استخبارات افغانستان، کارمند مخفی کم داریم و کارمند علنی زیاد.... این روش باید تغییر کند».

قرار است انتخابات ریاست‌جمهوری، روز شنبه (6 میزان) برگزار شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала