توافق کابلوف و خلیلزاد درمورد از سرگیری مذاکرات امریکا با طالبان

© REUTERS / Omar Sobhaniتوافق کابلوف و خلیلزاد درمورد از سرگیری مذاکرات امریکا با طالبان
توافق کابلوف و خلیلزاد درمورد از سرگیری مذاکرات امریکا با طالبان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده ویژه رئيس جمهور روسیه برای افغانستان می‌گوید که روسیه جهت از سرگیری مذاکرات ایالات متحده امریکا با نمایندگان طالبان، کمک و همکاری می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئيس جمهور روسیه برای افغانستان امروز (پنجشنبه، ۲۶ سپتمبر) در نیویارک پس از دیدار با زلمی خلیلزاد، نماینده ويژه امریکا برای صلح افغانستان، به خبرنگاران گفت: "ما توافق نمودیم تا یکجا کار کنیم، ما همکاری خواهیم کرد تا مذاکرات هرچه زودتر از سر گرفته شود".

طالبان: اگر امریکا بخواهد پس از انتخابات ما حاضر به ادامه گفتگوها صلح هستیم - اسپوتنیک افغانستان
طالبان: اگر امریکا بخواهد پس از انتخابات ما حاضر به ادامه گفتگوهای صلح هستیم

خلیلزاد و طالبان در نتیجه ۹ دور مذاکرات در قطر، متن توافقنامه شرایط خروج نیروهای امریکایی از افغانستان و آتش‌بس و همچنان آغاز مذاکرات صلح بین‌الافغانی، را آماده نموده بودند.

اما پس از وقوع چند حمله تروریستی در کابل توسط طالبان، دونالد ترامپ،‌ رئيس جمهور ایالات متحده امریکا دیدارهای برنامه‌ریزی شده به تاریخ ۸ سپتمبر در کمپ دیوید با نمایندگان طالبان و رئيس جمهور افغانستان را لغو کرد.

مایک پامپئو، وزیر خارجه امریکا آنزمان اعلام کرد که واشنگتن مذاکرات با طالبان را متوقف نموده و خلیلزاد از قطر به امریکا خوانده شده است.

پس از توقف مذاکرات امریکا با طالبان، نمایندگان این گروه به مسکو سفر نموده و در آنجا برای از سرگیری مذاکرات اعلام آمادگی نمودند.

پس از مسکو، نمایندگان طالبان همچنان به تهران و پکن سفر نمودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала