نبیل: اسناد میلیون‌ها دالر اخاذی آقای غنی را در محکمه‌یی علنی ارائه می‌کنم

© Photo / Facebook/RNنبیل: اسناد میلیون‌ها دالر اخاذی آقای غنی را در محکمه‌یی علنی ارائه می‌کنم
نبیل: اسناد میلیون‌ها دالر اخاذی آقای غنی را در محکمه‌یی علنی ارائه می‌کنم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رحمت الله نبیل در واکنش به تهدید غنی مبنی بر محاکمه او و داکتر عبدالله، پیشنهاد کرده که انتخابات یک هفته به تعویق افتد تا او اسناد میلیون‌ها دالر اخاذی آقای غنی را در محکمه علنی ارائه کند.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس‌جمهور غنی شب گذشته در مصاحبه‌ای در پیوند به اتهامات وارده از سوی رحمت الله نبیل و عبدالله عبدالله به خودش گفت که در صورت پیروزی این دو نامزد انتخابات را به محکمه می‌فرستد.

اما؛ رحمت الله نبیل در واکنش به این اظهارات غنی در صفحه فیس‌بوک اش نوشته است: به همان محکمه‌یی تروریستان را برائت داده و جاسوس و دزد را با اخاذی برای کمپاین اش، آزاد می‌کند.

نبیل در بامیان: نخستین فرمان ریاست جمهوری‌ام توتاپ خواهد بود - اسپوتنیک افغانستان
نبیل در بامیان: نخستین فرمان ریاست جمهوری‌ام توتاپ خواهد بود

آقای نبیل افزوده: من پیشنهاد می‌کنم، انتخابات یک هفته به تعویق بی‌افتد و من اسناد میلیون‌ها دالر اخاذی و خیانت ایشان را در محکمه‌یی علنی عرضه می‌کنم. از گرفتن پول از آى‌اس‌آى در كمپاين‌هاى سال 2014 گرفته تا به پيشفروش قراردادها و روابطش با شبكه تروريستى حقانى. بعدش مردم ما قضاوت كنند كه كی‌ها قابل محاكمه هستند؟!"
او بیان داشته که مردم قضيه خليل فيروزى و شهرک هوشمند را حتمن به خاطر دارند! اگر اعضاى بلند پايه تيمش در قضيه گرفتن پول از خليل فيروزى دخيل نبودند باز ايشان حق به جانب هستند، در غير آن خود داكتر اشرف غنى بايد جوابگو باشد.

وی یادآور شده که خط ديورند و نصب سيم خاردار در خاك افغانستان باشد سر جايش. يالله «دا گز او دا ميدان». اما بهترین محکمه وجدان است، اگر هنوز ذره‌یی وجدان در ایشان هست سر در گریبان خود فرو کنند.

پیش از این آقای نبیل و داکتر عبدالله ادعا کرده اند که رئیس جمهور غنی خلیل‌فیروزی متهم اصلی قضیه کابل‌بانک را در بدل 30 میلیون دالر از زندان آزاد کرده است. آنان گفته که غنی از این پول در کمپاین‌های انتخاباتی اش مصرف می‌کند.

با این وجود، آقای غنی گفته که برای بررسی تمامی اتهامات آقای نبیل و عبدالله آماده است و اگر آنان نتوانند این ادعاهای شان را ثابت کنند باید به زندان بروند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала