وزیر خارجه هند: افغان‌ها ظرفیت‌های خوبی برای دفاع از کشور شان دارند

CC BY-SA 2.0 / Adam Jones / Indian Flag - The Mall - Shimla - Himachal Pradesh - Indiaوزیر خارجه هند: افغان‌ها ظرفیت‌های خوبی برای دفاع از کشور شان دارند
وزیر خارجه هند: افغان‌ها ظرفیت‌های خوبی برای دفاع از کشور شان دارند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آقای شنکر، یک بار دیگر پاکستان را منبع تولید هراس‌افگنی خوانده و گفته است که این کشور از هراس‌افگنان به عنوان ابزار در برابر همسایه‌های اش استفاده می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، جی شنکر، وزیر خارجه هندوستان، در یک گفت‌وگوی ویژه در مرکز شورای روابط خارجی ایالات متحده امریکا، می‌گوید که بهترین گزینه برای امریکا اعتماد به ظرفیت‌های است که در افغانستان وجود دارد.

وزیر خارجه هندوستان، تأکید می‌ورزد که باید بر ظرفیت‌های که در افغانستان است تکیه شود. و درصورت خروج نیروهای خارجی از افغانستان باز هم باید از کارکرد آن‌ها قدردانی شود. 

هند: دولت و شهروندان افغانستان باید در روند صلح سهم داشته باشند - اسپوتنیک افغانستان
هند: دولت و شهروندان افغانستان باید در روند صلح سهم داشته باشند

شنکر می‌گوید: "به نظر من بهرتین گزینه اعتماد کردن بیشتر بالای افغان ها است، انها ظرفیت های زیادی در کشورشان دارند ایالات متحده حتی اگر خارج شود یا مذاکره کند به نظر من کشور های مانند ما باید از کار های ایالات متحده امریکا برای که ثبات در منطق انجام داده است قدردانی کند".

وی یک بار دیگر پاکستان را  منبع تولید هراس‌افگنی خوانده و گفته است که این کشور از هراس‌افگنان به عنوان ابزار در برابر همسایه‌های اش استفاده می‌کند.

وزیر خارجه هند، می‌افزاید: "پاکستان کشوری بوده است که کارخانه تولید هراس‌افگنی را ایجاد کرده ما هیچ مشکلی از بهر گفتگو با پاکستان نداریم اما، ما مشکل از بهر گفت‌وگو با هراس‌افگنانی داریم که این کشور یکی آن‌ها است".

در همین حال، وزیر خارجه هند، همچنان تأکید می‌ورزد که در صورت از سرگیری گفت‌وگوهای صلح دست‌آوردهای مردم افغانستان باید حفظ شود.

آقای شنکر، می‌گوید: "افغان ها مناطق زیر اداره طالبان را ترک کرده به مناطق ساکن شده اند که زیر اداره امریکا است. بناٌ شما چگونه می‌توانید دست آوردهای مانند آزادی‌های مدنی، حقوق زنان، و تعلیم اطفال را حفظ کنید؟ این واقعاٌ یک چالش بزرگ است ما این فشار را بر ایالات متحده امریکا درک می‌کنیم".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала