ناتو: ما طرافدار از سرگیری مذاکرات صلح استیم

© REUTERS / Yves Hermanناتو: ما طرافدار از سرگیری مذاکرات صلح استیم
ناتو: ما طرافدار از سرگیری مذاکرات صلح استیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دیبرکل ناتو می‌گوید که متحدان بین‌المللی از آغاز دوباره گفتگوهای صلح میان امریکا و طالبان پیشتیبانی می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تلویزیون یک، ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو گفت که متحدان بین‌المللی از آغاز دوباره گفتگوهای صلح میان امریکا و طالبان که از سوی رئیس‌جمهور ترامپ متوقف شد پشتیبانی می‌کند.

 ناتو نیروهای افغانستان را در امنیت انتخابات کمک می نماید - اسپوتنیک افغانستان
ناتو نیروهای افغانستان را در امنیت انتخابات کمک می نماید

دبیرکل ناتو در یک مصاحبه با یک رادیوی امریکایی گفته است که آنها باید بنشینند و سازش‌های واقعی را در میز مذاکره انجام دهند. و ما طرفدار یک توافق خوب هستیم.

استولتنبرگ گفت: «آنها باید باهم بنشینند و و یک مصالحه واقعی را در میز مذکره انجام دهند. ما به این باور هستیم که یک توافق خوب به مراتب مهمتر است از توافق سریع است و ما در از سرگیری مذاکرات صلح پشیبانی می‌کنیم».

دبیرکل ناتو تاکید کرده که دو طرف جنگ به جای تلاش‌ها برای برنده شدن جنگ، تلاش کنند یک راه حل سیاسی برای پایان جنگ پیدا کنند.

آقای استولتنبرگ اضافه کرد: «طرف‌های درگیر نیاز دارد تا برای یافتن یک راه حل سیاسی در افغانستان کار کند بجایی اینکه تلاش کنند تا در میدان جنگ پیروز شوند».

زلمی خلیل‌زاد نماینده ویژه امریکا برای افغانستان نه دور مذاکرات صلح با طالبان را انجام داد اما این مذاکرات از سوی دونالد ترمپ رییس جمهور امریکا متوقف شد.

دبیر ناتو همچنان گفته است که نیاز ما یک تمایل واقعی برای گفتگوهای صلح را از طرف طالبان ببینیم.

وی گفت که ناتو در زمانی که به افغانستان رفت باهمکاران بین‌المللی رفت و در مورد حضور خود در آینده تصمیم خواهد گرفت و ما نمی‌خواهیم که بیش از آنچه نیاز است در افغانستان بمانیم.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала