اعلامیه ریاست اجراییه در پیوند به سخنان اشرف غنی درباره نمایندگی ایالات متحده برای توسعه بین‌المللی

© Photo / ارگاعلامیه ریاست اجراییه در پیوند به سخنان اشرف غنی درباره نمایندگی ایالات متحده برای توسعه بین‌المللی
اعلامیه ریاست اجراییه در پیوند به سخنان اشرف غنی درباره نمایندگی ایالات متحده برای توسعه بین‌المللی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ریاست اجراییه افغانستان از کارکردهای همه موسسات بین المللی به خصوص نمایندگی ایالات متحده امریکا برای توسعه بین المللی قدردانی می کند.

به گزارش اسپوتنیک، ریاست اجراییه جمهوری اسلامی افغانستان در صفحه فیسبوکش در واکنش به سخنان محمد اشرف غنی رییس جمهور این کشور نوشت: محمداشرف غنی رییس جمهور افغانستان در مصاحبه‌یی موثریت، کارآیی و کمک‌های نمایندگی ایالات متحده برای توسعه بین‌المللی (USAID) را برای افغانستان زیر سوال برده و این اداره را یکی از بی‌کفایت‌ترین نهادهای کمک کننده بین‌المللی برای افغانستان خوانده است.

واکنش سفیر امریکا به سخنان اشرف غنی - اسپوتنیک افغانستان
واکنش سفیر امریکا به سخنان اشرف غنی

واقعیت این است که نمایندگی ایالات متحده برای توسعه بین‌المللی افغانستان را از سال‌های متمادی به این‌سو در بخش‌های حیاتیی چون اعمار زیربناها، حکومت‌داری خوب، معارف، صحت‌عامه، فرهنگ، مبارزه با فساد، توسعه روستاها، کمک‌های بشردوستانه و... کمک می‌کند. مردم و حکومت افغانستان با در نظرداشت واقعیت‌های جامعه به این کمک‌ها نیازدارند. ما از کمک‌ها و برنامه‌های این نهاد برای افغانستان استقبال و قدردانی می‌کنیم و امیدواریم این کمک‌ها برای کشور ما تا دست‌یافتن به خودکفایی همچنان ادامه یابد.
سخنان رییس جمهور محمد اشرف غنی در باره نقش نمایندگی ایالات متحده برای توسعه بین‌المللی (USAID) بی‌خبری، فاصله و بی‌تفاوتی ارگ را با مردم افغانستان، واقعیت‌های جامعه و نیاز به کمک‌های بین‌المللی نشان می‌دهد.

ریاست اجراییه از کارکردهای موسسات بین المللی سپاسگذاری کرده می نویسد: به عنوان یک شهروند و رییس اجراییه جمهوری اسلامی افغانستان از کار و فعالیت همه ای موسسات بین‌المللی، سازمان‌های غیردولتی و کارمندان این موسسات که در افغانستان فعالیت می‌کنند تشکر و قدردانی می‌کنم.

یادآوری می کنیم، که پیش از این اشرف غنی گفته بود، که از هر دالر امریکایی کمک های صورت گرفته بیش از ده سنت به مردم افغانستان نمی ‌رسد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала