نهاد های امنیتی: شهروندان کشور می توانند فردا با خیال راحت در روند رای گیری شرکت کنند

© Sputnik / JAKنهاد های امنیتی: شهروندان می توانند فردا با خیال راحت در روند رای گیری شرکت کنند
نهاد های امنیتی: شهروندان می توانند فردا  با خیال راحت در روند رای گیری شرکت کنند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بیش از 70 هزار نیروی امنیتی در حال احضارات در یک قرار دارند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از آریانا نیوز، مسئولان ارشد امنیتی در یک نشست خبری می گوید که مشکلی خاص امنیتی وجود ندارد، مردم می توانند با خیال راحت در روند رای گیری شرکت کنند.

بسم الله وزیری، رییس ستادارتش می گوید: طالبان هدف داشتند تا قبل از انتخابات دو یا سه ولایت افغانستان را تصرف کرده تبدیل به ویرانه کنند اما با شجاعت نیروهای افغان موفق به انجام این کار نشدند.

شهروندان افغانستان فردا پای صندوق رای می‌روند - اسپوتنیک افغانستان
شهروندان افغانستان فردا پای صندوق رای می‌روند

هر چند که گروه طالبان هشدار می دهند که مراکز رای دهی را مورد حمله قرار می دهند، معین ارشد وزارت امور داخله می گوید که این گروه توانی مختل سازی انتخابات را ندارند، و نیروهای افغان موفق شده اند تا ضربات سنگین را به طالبان وارد کنند.

خوشحال سادات، معین ارشد امنیتی وزارت امورداخله تاکید می کند: در مرحله اول کمپاین انتخاباتی سال ۲۰۱۴ تعداد حملات بالای کمپاین ها ۹۵ فیصد نسبت به انتخابات کنونی بالاتر بود. امسال ۸ حمله بالای کمپاین ها صورت گرفته در صورتیکه این رقم در سال ۲۰۱۴ به ۹۴ حمله می رسید.

با این حال، 445 مرکز رای دهی در ششم یزان به دلیل مشکلات امنیتی مسدود خواهند ماند، و باشندگان آن مناطق می توانند در مراکز دیگر رای بدهند.

حبیب رحمان ننگ، رییس دبیرخانه کمیسیون مستقل انتخابات می گوید:  ۴۴۵ مرکز از مجموع ۵۳۷۳ ساقط است. گزارش این مراکز به ولایات فرستاده شده است و این مراکز باز نخواهند شد.

نیروهای امنیتی در تمام مراکز رای دهی مستفر اند و اطمینان می دهند که امنیت روز انتخابات را تامین خواهند کرد و شهروندان کشور می توانند با راحتی به پای صندوق های رای بروند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала