دبیرکل ناتو: نیروهای خارجی در افغانستان بیشتر از نیاز حضور نخواهند داشت

© ARG - ارگ- FBدبیرکل ناتو: نیروهای خارجی در افغانستان بیشتر از نیاز حضور نخواهند داشت
دبیرکل ناتو: نیروهای خارجی در افغانستان بیشتر از نیاز حضور نخواهند داشت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دبیرکل ناتو به گروه طالبان هشدار و گفت، که از راه جنگ پیروز شده نمی توانید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، ینس ستولتنبرگ دبیر کل ناتو میگوید، که برای پیدا کردن راه حل در مساله صلح افغانستان، دوام مذاکرات با طالبان مهم است.
دبیرکل ناتو در یک گفتگوی ویژه با یک رسانه امریکایی گفته است، که نیروهای خارجی در افغانستان بیشتر از نیاز حضور نخواهند داشت.

دبیرکل ناتو از احتمال کاهش نیروها در افغانستان سخن گفت - اسپوتنیک افغانستان
دبیرکل ناتو از احتمال کاهش نیروها در افغانستان سخن گفت

ینس ستولتنبرگ دبیر کل ناتو میگوید:- "بیشتر از نیاز در آنجا(افغانستان) حضور نخواهیم داشت و حضور ما در افغانستان تنها برای پیدا کردن یک راه حل سیاسی است. طالبان باید بفهمند که آنها در میدان جنگ برنده شده نمی توانند و باید به میز مذاکره حاضر شوند و آشتی واقعی کنند".

به باور دبیرکل ناتو برای پیدا کردن یک راه حل سیاسی و رسیدن به یک نتیجه، باید به مذاکره با طالبان ادامه داده شود.

آقای ستولتنبرگ می‌افزاید:- "ما نتوانستیم که با طالبان به یک توافق برسیم اما من جدا باور دارم که برای رسیدن به یک نتیجه باید به مذارکرات ادامه دهیم و طالبان هم باید گرایش واقعی برای آشتی واقعی نشان دهند. این می تواند سبب کاهش نیروهای ناتو و حضور امریکا در افغانستان شود".

این عضو بلند پایه ای ناتو همچنان تاکید دارد، که آنها تا زمانی در افغانستان باقی خواهند ماند که مطمین شوند این کشور پناگاه امن برای هراس افگنان به شمار نمی رود.

دبیر کل ناتو میگوید:- "ما می خوهیم افغانستان را ببینیم که یک بار دیگر مکان امن برای هراس افگنان بین المللی  نباشد. و دلیل حضور ما هم در آنجا این است که حمله مشابه ۱۱ سپتامبر تکرار نشود. چون افغانستان به عنوان یک نقشه بر ضد کشور های متعهد ناتو استفاده می شد".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала