رای گیری انتخابات ریاست جمهوری به گونه رسمی پایان یافت

© Sputnik / Tariqرای گیری انتخابات ریاست جمهوری به گونه رسمی به پایان یافت
رای گیری انتخابات ریاست جمهوری به گونه رسمی به پایان یافت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حلوا عالم نورستانی، رئیس کمیسیون مستقل انتخابات، در کنفرانس مطبوعاتی گفت که پروسه رای گیری در انتخابات ریاست جمهوری به گونه رسمی به پایان رسیده است.

به گزارش اسپوتنیک، حلوا عالم نورستانی می گوید که روند رای گیری به استثنای مراكزی كه مردم هنوز منتظر هستند، به پایان رسیده است.

در حالی که قرار بود مهلت رای گیری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، ساعت 15:00 امروز به وقت محلی پایان یابد، کمیسیون انتخابات این مهلت را تا ساعت 17:00 به وقت محلی تمدید کرد.

واکنش کمیسیون حقوق بشر از برگزار نشدن انتخابات در زندان‌ها کشور - اسپوتنیک افغانستان
واکنش کمیسیون حقوق بشر از برگزار نشدن انتخابات در زندان‌ها کشور

انتخابات ریاست جمهوری امروز در سراسری کشور برگزار شد، در این دور انتخابات بیش از 9 میلیون نفر برای شرکت در روند ثبت نام کرده بودند ولی به گزارش شبکه طلوع نیوز، حدود ساعت 16.40، کمتر از 2 میلیون نفر حدود 20 فیصد رای داده اند.

رسانه های محلی گزارش داده اد که کمیسیون انتخابات با 870 مرکز رای دهی از 5373 مرکز، ارتباط خود را از دست داده بود و همچنان 1331 مرکز بسته در این روز بسته بود، هر چند که رئیس این کمیسیون می گوید که 98 درصد مراکز رای گیری باز است.

کمیسیون انتخابات خاطرنشان کرد: هنگام شمارش آرا ، فقط آراء تایید شده از نظر بیومتریک شمرده می شوند.

در همین زمان، نورستانی با اعلام کرد، که 98.9 درصد از مراکز رای گیری از سیستم بیومتریک استفاده می کنند و 96 درصد از مراکز رای گیری مواد لازم را داشتند.

درهمین حال، گروه طالبان نیز موفق به مختل کردن این روند نشدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала