واکنش کمیسیون حقوق بشر از برگزار نشدن انتخابات در زندان‌ها کشور

© Photo / ریاست محبس مرکزی پلچرخیواکنش کمیسیون حقوق بشر از برگزار نشدن انتخابات در زندان‌ها کشور
واکنش کمیسیون حقوق بشر از برگزار نشدن انتخابات در زندان‌ها کشور - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمیسیون مستقل انتخابات می گوید که براساس یافته های ناظران این کمیسیون، انتخابات در زندان‌های مرکز و بیشتر ولایت‌ها برگزار نشده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از اطلاعات روز، شکر الله مشکور،سخنگوی کمیسییون مستقل انتخابات، می گوید که به اساس حق تمام زندانیان می توانند از حقوق سیاسی و مدنی شان استفاده کنند و به نامزد مورد نظرشان رای بدهند.

او افزود که دلیل برگزار نشدن انتخابات در زندان‌ها کشور عدم آمادگی کافی کمیسیون مستقل انتخابات می باشد.

در حال حاضر تنها در زندان پلخرچی 11 هزار زندانی از حق سیاسی و مدنی شان محرم شده اند.

این کمیسیون با نشر چند توئیتی گفته است در زندان و توقیف خانه‌ی زنانه در کابل نیز انتخابات برگزار نشده است که در این محل نیز نزدیک به 250 زندانی زن از حق رای شان محروم شده اند.

در همین معاذالله دولتی، کمیشنر پشین کمیسیون مستقل انتخابات نیز که در حال حاضر در زندان به‌سر میبرد، می گوید که انتخابات در زندان برگزار نشده است، او و صدها زندانی دیگر از حق رای شان محروم شده اند.

در همین حال محمد حنیف دانشیار،کمیشنر کمیسیون مستقل انتخابات می گوید که افراد زندانی‌ای که در انتخابات پارلمانی گذشته ثبت نام کرده بودند می توانند رای بدهند، اما در انتخابات ریاست جمهوری کسی در زندان‌ها ثبت نام نکرده است.

انتخابات ریاست جمهوری امروز در سراسری کشور برگزار شد، در این دور انتخابات بیش از 9 میلیون نفر برای شرکت در روند ثبت نام کرده بودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала