صالح رأی نداد

© Photo / Amrullah Saleh / Amrullah Salehامرالله صالح طالبان را مسئول حمله به دفترش می داند
امرالله صالح طالبان را مسئول حمله به دفترش می داند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امرالله صالح، معاون اول تیم انتخاباتی «دولت ساز» به رهبری اشرف غنی رای نداد.

به گزارش اسپوتنیک، امرالله صالح امروز (6 میزان)  به دلیل سوختن شناسنامه اش در حمله انتحاری بر دفتر او نتوانسته رای دهد. قابل یادآوری است که در تاریخ 6 اسد سال جاری یک موتر بمب‌گذاری شده در دفتر «امرالله صالح»، معاون نخست تیم انتخاباتی «اشرف غنی» منفحر شد که علاوه بر زخمی شدن وی، دستکم 20 نفر کشته و 25 تن دیگر نیز زخمی شدند.

در حالی که رای دادن با شناسنامه بدون برچسب کاملا خلاف قانون خوانده شده و کمیسیون انتخابات افغانستان نیز بر این مساله تاکید کرده است، گلبدین حکمتیار، نامزد انتخابات ریاست جمهوری امروز بدون برچسب ثبت نام در شناسنامه اش رای داد.

حکمتیار حوالی ساعت 11 ظهر امروز شنبه (6 میزان) با حضور در مرکز رای دهی لیسه حبیبیه شهر کابل رای خود را به شکل غیر قانونی استعمال کرده است.

حکمتیار پس از رای دهی در سخنان کوتاهی گفت که به تمام اعضای خانواده خود اجازه نداده است که در شناسنامه‌های شان برچسب بزنند زیرا به گفته او، برچسب زدن به شناسنامه زمینه تقلب در روند انتخابات را فراهم می‌سازد.

وی در حالی رای داده که برچسب در شناسنامه یکی از شرایط اصلی رای دهی است و کمیسیون انتخابات پیش از این اعلام کرده است کسانی که شناسنامه‌شان برچسب نداشته باشد به هیچ وجه اجازه رای دهی دریافت نخواهند کرد.

گزارش‌ها از سراسر افغانستان حاکی از آن است که در روند رای دهی به منظور جلوگیری از تقلب به هیچ کسی بدون برچسب شناسنامه اجازه رای دادن داده نشده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала