200 مرکز رأی دهی تا هنوز فاقد مواد انتخاباتی می باشند

© Sputnik / TARA200 مرکز رأی دهی تا هنوز فاقد مواد انتخاباتی می باشند
200 مرکز رأی دهی تا هنوز فاقد مواد انتخاباتی می باشند    - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در حالی که مردم افغانستان با نگرانی‌های بسیار در انتخابات ریاست‌جمهوری امروز (6 میزان) پای صندوق‌های رأی رفته‌اند اما با نقص فهرست رأی‌دهندگان و عدم مواد انتخاباتی در مراکز اخذ رأی روبه‌رو شده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از طلوع نیوز،حدود 200 مرکز رأی دهی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان تا صبح  امروز (شنبه 6 میزان) مواد انتخابات را دریافت نکردند.

برعلاوه خبر داده شده است که مواد انتخاباتی به حدود 20 ولسوالی در ولایت‌های «وردک»، «غزنی»، «فاریاب» و «نورستان» نرسیده و امکان محرومیت این مردم از انتخابات و یا استفاده از برگه‌های رأی‌دهی وجود دارد.

شماری از نمایندگان مردم فاریاب می‌گویند که از 13 ولسوالی این ولایت امکان برگزاری انتخابات در هفت ولسوالی دولت آباد، شیرین تگاب، المار، گرزیوان، بل چراغ ، خواجه سبزپوش و کوهستان ولایت فاریاب به دلیل تهدیدات امنیتی مشکل دارد.

براساس گزارش کمیسیون انتخابات افغانستان در این ولسوالی ها بیش از 60 هزار نفر برای شرکت در انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند و برخی به عدم مواد انتخاباتی در این مناطق از احتمال تقلب نگران هستند.

پمپئو به غنی: انتخابات بی عیب و نقص برگزار شود - اسپوتنیک افغانستان
پمپئو به غنی: انتخابات بی عیب و نقص برگزار شود

نمایندگان مردم ولایت وردک نیز می‌گویند که از  مجموع 7 ولسسوالی این ولایت امکان برگزاری انتخابات تنها در 2 ولسوالی وجود دارد.

به گزارش «طلوع نیوز»، بیش از 83 هزار نفر در ولسوالی های جلریز، چک وردک، سیدآباد، نرخ و دایمیرداد ولایت وردک برای شرکت در انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند.

در ولایت نورستان نیز  مجموع 7 ولسوالی، 3 ولسوالی مندول، روآب و نور گرام ناامن است و مواد انتخاباتی هنوز به مراکز رأی‌دهی در این ولسوالی ها نرسیده است.

از سویی شورای ولایتی غزنی نیز می‌گوید که از مجموع 12 ولسوالی برگزاری انتخابات در 6 ولسوالی اجرستان، گیرو، ده یک، خواجه عمری، جغتو و آب بند دشوار خواهد بود.

این در حالی است که در سراسر افغانستان 445 مرکز رأی‌دهی نیز در روز انتخابات مسدود است.

پیش از این نیز بنیاد انتخابات شفاف افغانستان (تیفا) در یک نشست خبری فاش کرد که به شماری از والی‌های این کشور دستور داده شده تا به نفع تیم انتخاباتی مشخصی کار کرده و برای آن‌های رأی جمع کنند.

به عنوان مثال به والی پکتیا دستور داده شده تا 350 هزار رأی را برای نامزد مشخصی جمع آوری کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала