حمله طالبان بالای مراکز رای دهی در ننگرهار

© Sputnik / TARAحمله طالبان بالای مراکز رای دهی در ننگرهار
حمله طالبان بالای مراکز رای دهی در ننگرهار - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طالبان 9 مرکز رای دهی در برخی نقاط ننگرهار را هدف حملات قرار دادند . یافته‌های‌ اولیه کمیسیون حقوق بشر افغانستان نشان می دهد که در یازده ولایت کشور حملاتی صورت گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "تلویزیون یک" افغانستان؛ مقام‌های امنیتی در ولایت ننگرهار می‌گویند که با آغاز روند رای‌دهی در این ولایت، گروه طالبان بالای چندین مرکز رای‌دهی در ولسوالی های این ولایت حمله کردند که در پی آن یک تن کشته و 7 تن دیگر زخم برداشتند.

از سوی دیگر، یافته‌های‌ اولیه کمیسیون حقوق بشر افغانستان نشان می دهد که در یازده ولایت کشور حملاتی صورت گرفته است.

براساس این یافته‌ها، ولایت های قندوز، ننگرهار، بدخشان، قندهار، بامیان، هلمند، پکتیا، کنر، کابل، لغمان، فاریاب به صورت ویژه هدف حملات انفجاری و راکتی قرار گرفته‌اند.

براساس گزارش‌ها از سراسر افغانستان در حوادث امنیتی که از صبح امروز تاکنون رخ‌داده سه نفر غیر نظامی کشته و ۴۲ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

از سه نفر کشته شده، یک خانم در ولایت کنر در شرق افغانستان به دلیل حمله شورشیان به یک مرکز دهی کشته، یک خانم و یک کودک دیگر نیز در ولایت ارزگان در جنوب افغانستان به دلیل فرود راکت در نزدیکی خانه شان کشته شده‌اند.

علاوه برکشته شدگان یک سرباز ارتش در کابل، چهار غیر نظامی در ولایت کنر، یک دختر در ولایت پکتیکا، 13 کودک و خانم در ولایت ارزگان، 17 نفر در ولایت قندهار و شش نفر دیگر در ولایت ننگرهار در شرق افغانستان زخمی شده‌اند.

آوا گزارش داد که اوضاع امنیتی ولایت‌های هرات، بلخ، دایکندی تاکنون امن گزارش شده است.در همین حال گزارش ها حاکیست که انتخابات، زیر تدابیر ویژۀ امنیتی برگزار شده‌است و در حدود 72 هزار نیروی امنیتی مأمور تأمین امنیت این روند شده‌اند.

در انتخابات این دور ریاست‌جمهوری، هژده تن به شمول رییس‌جمهور غنی و عبدالله عبدالله، ریاست‌اجراییه نامزد کرده بودند، اما حنیف اتمر، نورالحق علومی، شیدا محمد ابدالی، زلمی رسول و محمد ابراهیم الکوزی انصراف داده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала