Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

ده بهترین دروازه بان جهان

© Sputnik / Владимир Федоренко /  مراجعه به بانک تصاویر فوتبال
فوتبال - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فهرست ده بهترین دروازه بان جهان را معرفی می کنیم که آلیسون، تر اشتنگن، اوبلاک ، دخه آ در این فهرست در کدام رده قرار دارند؟

به گزارش اسپوتنیک، غالباً گفته می شود که داشتن یک مرد قابل اعتماد در درون دروازه در هر فصل چندین امر باعث می شوند و اما ده بهترین دروازه بان جهان را در زیر با امتیاز معرفی می کنیم:

10. مانوئل نویر (بایرن مونیخ)

نویر به زودی می تواند به صدر جدول صعود کند اما در دو فصل گذشته دچار مصدومیت شده و تابستان گذشته جام جهانی وحشتناکی را پشت سر گذاشت. آلمان در مرحله گروهی حذفی قرار گرفت و با نتیجه 2-0 از کوریای جنوبی شکست خورد و حذف شد. او فصل گذشته نیز پیراهن بایرن را پوشید و با این تیم با وجود مصدومیت به قهرمانی بوندسلیگا رسید. این بازیکن 33 ساله در این فصل مسابقات دوباره در ترکیب اصلی برگشته و دروازه بان شماره یک باواریایی هاست.

9. کپا آریزابالاگا (چلسی)

قبل از تابستان گذشته کپا توسط بسیاری از طرفداران خارج از اسپانیا شناخته نمی شد اما پس از آنکه این بازیکن 23 ساله با رقم 71.6 میلیون پوندی از اتلتیک بیلبائو به چلسی منتقل گردید، تبدیل به گرانترین دروازه بان جهان شد. این بازیکن اسپانیایی به خوبی در انگلستان خود را وفق داد و فقط دو بازی در لیگ برتر در فصل 2018/19 را زیر نظر ساری از دست داد و 14 کلین شیت را حفظ کرد. با این وجود او پیش از ضربات پنالتی دیدار نهایی جام کاراباو مقابل منچسترسیتی، جریمه شد که از محبوبیت او کاست و چلسی با نتیجه 4-3 باخت، اگرچه کپا دوباره اعتبارش به دست آورد.

8. سمیر هندانوویچ (اینترمیلان)

در بهترین دوره از یک دهه هندانوویچ کار خود را در سری آ در سایه جیانلویجی بوفون گذراند. با این وجود او بسیار خوشحال بود که در ایتالیا بماند و دوباره کارش شروع به کار کرد و ثبات آرام را نشان داد که باعث تحسین بسیاری از طرفداران ایتالیایی گردید. دروازه بان اینتر همیشه قابل اعتماد بوده در حالی که افراد پیرامون او چنین چیزی را ندارند و به نظر می رسد او با 35 سال سن به هر نحوی هر فصل بهتر می شود.

وی در سال 2015 از تیم ملی خداحافظی کرد و یان اوبلاک دروازه بان اتلتیکو جانشین او گردید. او اکنون کاپیتان اینتر زیر نظر کونته است و تا سال 2021 قرارداد در سن سیرو دارد.

7. هوگولوریس (تاتنهام)

لوریس هنوز هم می درخشد، همانطور که با آن توپ های عجیب و غریب در فینال جام جهانی مقابل کرواسیا در تابستان گذشته اثبات کرد، اما این بازیکن تاتنهام در تمام فصل قبل برای تیمش به میدان رفت و حتی اولین فینال لیگ قهرمانان اروپا را با این تیم تجربه کرد.

6. تیبو کورتوا (رئال مادرید)

بزرگترین تعارفی که می توانید به کورتوا کنید این است که او ایستادگی نمی کند و سعی نمی کند. درخشش او به ثبات باورنکردنی او می رسد: دقیقه از دقیقه، بازی پس از بازی، ماه به ماه.

به ندرت دروازه بان بلجیمی مورد انتقاد فردی قرار گرفته، اشتباهات نادر است. حضور فرمانده ای که عموماً کار خود را با سهولت کامل انجام می دهد و سه عنوان قهرمانی در دو رسیده  و حالا در اسپانیا قراردارد.

او اولین فصل حضورش در رئال مادرید را دشوار سپری کرد و حتی در چند بازی پس از بازگشت زین الدین زیدان به نیمکت رفت. این بازیکن 27 ساله بسیار بهتر از آنچه که تاکنون در اسپانیا به نمایش گذاشته قادر است و بدون شک مصمم خواهد بود که این فصل خود را به اثبات برساند.

5. ادرسون (منچسترسیتی)

به خاطر سپردن دروازه بانی که به اندازه ادرسون بسیار چشمگیر ظاهر می شود، دشوار است. سال 2017 موفقیتی برای دروازه بان برزیلی بود که با 40 میلیون یورو به منچسترسیتی منتقل شد و لقب دومین دروازه بان گران قیمت تاریخ را گرفت. این اتفاق پس از یک فصل پدیده 2016/17 در بنفیکا رخ داد که در آن 17 کلین شیت در 2017 ثبت کرد و به پپ گواردیولا خودش را ثابت کرد که او می تواند کلودیو براوو را به نیمکت ذخیره ها ببرد.

4. دیوید دخه آ (منچستریونایتد)

در حال حاضر دخه آ تا تابستان سال 2023 قراردادش را تمدید کرد. تعداد زیادی وجود دارند که معتقدند دخه آ بهترین دروازه بان جهان است و با اجرای نمایش هایی مانند بازی های مقابل تاتنهام در سال 2018/19 و آرسنال در 2017/18 این آخرین نمایشگر واقعی است.

تسلط سه فصل او بر جایزه بهترین بازیکن یونایتد در فصل، فقط توسط آندر هررا در سال 2016/17 شکسته شد، اگرچه او در سال 2018/19 پس از کسب امتیاز ضعیف به لوک شاو باخت.

دخه آ در پنج فصل از هفت فصل گذشته در تیم PFA قرار گرفته است.

3.  مارک آندره ترشتگن

در آخرین مسابقه مقابل ختافه ترشتگن اولین دروازه بان شد که در قرن بیست و یکم در لالیگا برای بارسلونا پاس گل می دهد.

دوران ابتدایی ترشتگن با برخی از اشتباهات مشهور مشخص شد، اما او اکنون به یکی از دروازه بان های ثابت اروپا در بارسلونا تبدیل شده است. در واقع او باید فقط در روسیه 2018 دروازه بان انتخاب اول آلمان بود، فقط برای این که نویر بتواند به تنهایی شهرت خود را از دست بدهد.

دروازه بان سابق مونشن گلادباخ به طور هفتگی تمرینات متوقف کردن شوت را سپری کرد و به یکی از بازیکنان بهتر بارسا تبدیل شد چرا که آنها مدعی قهرمانی های لالیگا هستند.

همچنین به یاد داشته باشید که ترشتگن هنوز تنها 27 سال دارد و به این ترتیب بهترین سالهای خود را در پیش رو خواهد داشت و او چشم انتظار بازنشستگی نویر است.

2. آلیسون بکر (لیورپول)

به عنوان برنده جایزه بهترین دروازه بان مردان فیفا 2019 ستاره برزیلی به قدری خوب است که او ادرسون را در تیم ملی نیمکت نشین کرده و با رسیدن تیمش به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا، در سال 2017/18 تمجیدهای گسترده ای را به خود وا داشت.

آلیسون تابستان گذشته برای یک رکورد جهانی (در آن زمان) با 67 میلیون پوند به آنفیلد نقل مکان کرد و به پیروزی 2-0 برابر تاتنهام در مادرید کمک کرد تا اولین جام گوش دراز (لیگ قهرمانان) را نصیب شود.

با یادآوری اشتباهات مرگبار لوریس کاروس در فینال سال گذشته در برابر رئال مادرید که هنوز هم در یادها زنده است، وفاداران لیورپول خدا را شکر می کنند که سرانجام دروازه بان درجه یک را دارند که می توانند به او اعتماد کنند.

1. یان اوبلاک (اتلتیکومادرید)

دروازه بان اسلوونیایی فقط 26 سال سن دارد و فرماندهی قوی در محوطه جریمه، متخصص موقعیت یابی، توانایی شلیک درخشان و همه اینها با قوام بی وقفه است.

صدمین کلین شیت او برای اتلتیکو مادرید فقط 178مین حضورش برای او بود. اوبلاک در چهار بازی اخیر موفق به کسب عنوان قهرمانی زامورا در لالیگا شده است. اوبلاک در حال حاضر بهترین دروازه بان جهان است و ممکن است فقط مدت زمان طولانی در تیمش بماند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала