Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

زیدان دفاع را سخت تر می کند: 3 کلین شیت در 3 بازی

© Sputnik / Антон Денисов /  مراجعه به بانک تصاویر زیدان
زیدان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پیش از بازی های رئال با سویا، اوساسونا و اتلتیکو مادرید، شاگردان زیدان طی 9 ماه فقط شش بار کلین شیت کرده بودند و کورتوا در 3 بازی مغلوب نشده است.

به گزارش اسپوتنیک، درست زیر یک یا دو هفته پیش، زین الدین زیدان در تلاش بود تا بفهمد چگونه تیم رئال مادرید با سه گل به راحتی به PSG در پاریس باخت و سرانجام او گفت: "ما فاقد ضربه زدن بودیم." آنها در همه چیز از ما پیشی گرفتند.

آن شب رئالی ها در طول بازی یك شوت در داخل چارچوب نداشتند، اما PSG توانست 5 بار شوت زنی داخل چارچوب داشته باشد که در سه مورد آن كورتوا گل دریافت کرد.

این داستانی بسیار آشنا برای تیم زیدان بود كه از ابتدای فصل در هر پنج بازی خود موفق به كسب امتیاز شده بود. مادریدی ها در 9 ماه تنها شش بار موفق به حفظ کلین شده بودند که به طور متوسط آنها در بیش از 82٪ بازی هایشان حداقل یک گل زده اند.

 

به مسائل دفاعی مادرید پرداخته شد

اما 10 روز پس از شکست برابر PSG، به نظر می رسد همه چیز تغییر کرده است و رئال  در سه بازی اخیر لیگ مقابل سویا، اوساسونا و یک شب پیش در دربی مقابل اتلتیکو به تساوی رضایت داد. زیدان تیمش را دوباره سازماندهی کرد که در سه بازی اخیر لیگ، سرخیو راموس به همراه رافائل واران در قلب دفاع، دنی کارواخال در سمت راست با مندی و ناچو در سمت چپ ایستادند. به نظر می رسد آنچه زیدان در تمرین با تیم کار کرده نتیحه داده و در 270 دقیقه مسابقه تنها یک ضربه روی دروازه اش دریافت کرده است(تلاش ضعیف دیگو کاستا در پایان دربی اخیر). شاید سخنان مربی بسکتبال "فومر چاک دالی" را به خاطر آورد: "حمله ها برنده بازی ها می شوند، دفاعی ها قهرمانی می شوند". مادرید در مجموع 36 شوت گل زده است ( میانگین 12 بازی در هر بازی)، اما فقط 11 ضربه (30.55٪) در هدف قرار گرفته اند.

یکی دیگر از عواملی که به مادرید کمک کرده است روند صعود را طی کند، کاسمیرو است که در طول سه بازی گذشته 39 بار مالکیت این تیم را بدست آورده است(میانگین 13 بازی در هر مسابقه). این همان شدتی است که زیدان گفت از بازی مادرید غایب بوده است. به طور سنتی، هواداران مادرید خواستار دیدن تیم تهاجمی هستند اما همه تیم های عالی از عقب ساخته شده اند و بدیهی است که برای مادرید، دفاع مشکل بود که نیاز به توجه فوری داشت...

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала