ایران از امریکا 50 ملیارد دالر جبران خسارت می خواهد

© Sputnik / Владимир Федоренко /  مراجعه به بانک تصاویر مجلس ایران
 مجلس ایران - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محسن رضایی: امریکا باید حداقل پنجاه میلیارد دلار خسارت تحریم بدهد تا به برجام برگردیم.

به گزارش اسپوتنیک. محسن رضایی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز یکشنبه گفت، اگر قرار بازگشت ما به برجام است، به جز بازگشت امریکا به برجام، آنها باید حداقل قریب به 50 میلیارد دالر خسارت ناشی از تحریم‌ها را به ایران پرداخت کنند. 

محسن رضایی:عربستان می‌خواهد نقش صدام حسین را ایفا کند - اسپوتنیک افغانستان
محسن رضایی:عربستان می‌خواهد نقش صدام حسین را ایفا کند

به گزارش خبرگزاری ایسنا، محسن رضایی در اولیـن جلســه کشــوری برنامه ریزی مراسم حماسی یـوم الله گفت: " سال گذشته ترامپ تحریم های حداکثری را علیه ایران آغاز کرد. ترامپ و همراهانش به این نتیجه رسیدند که باید ضربه سختی طاقت فرسا را به مردم ایران وارد کنیم تا خود مردم در مقابل دولت حمله کنند، ز گرسنگان و بیکاران را هدایت می‌کنیم و بعد از گوشه ای ما هم وارد می شویم. کودتا و حمله نظامی که نمی توانیم بکنیم، پس عایدات دولت را کاهش می دهیم فشار را بر مردم زیاد می‌کنیم."
وی ادامه داد: "خیلی ها می‌گویند ترامپ در دور دوم رای نمی آورد. اگر کسی هم مثل ترامپ بر قدرت برسد، معلوم نیست که دوباره ما به برجام برگردیم. شرایطی فراتر از برجام می خواهیم. اگر امریکایی ها می خواهند ما به برجام برگردیم نه تنها خودشان باید برگردند که حداقل پنجاه میلیارد دالر باید جبران خساره را بپردازند".

رضایی تصریح کرد: "سیاست خارجی ما در مقابل امریکایی‌ها باید در چارچوب گام دوم انقلاب تعریف شود. بلی ما آماده همکاری با همه کشورهای خلیج فارس هستیم . اما کدام کشورها. چه طور می شود با کشورهایی که کاملاً به امریکا وابسته هستند همکاری کنیم. باید بخواهیم استقلال داشته باشند." 
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود، نظر امریکایی ها از تحریم واردات و صادرات این بوده تا مبادلات تجارتی ایران قطع شود و ایران در محاصر صد در صد قرار بگیرد تا خود به خود انفجاری در داخل ایجاد شود.        

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала