از ده ها حمله تروریستی در روز انتخابات جلوگیری شد

© Sputnik / Firooz Mashoofاز ده ها حمله تروریستی در روز انتخابات جلوگیری شد
از ده ها حمله تروریستی در روز انتخابات جلوگیری شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در جریان 72 ساعت گذشته از انجام ده ها حمله تروریستی بالای مرکز های رای دهی جلوگیری به عمل آمده است.
شمار رای دهندگان تقریبی چند ولایت - اسپوتنیک افغانستان
شمار رای دهندگان تقریبی چند ولایت

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آوا، چهارمین انتخابات ریاست جمهوری افغانستان امروز شنبه «ششم میزان» در سراسر این کشور برگزارشد و این انتخابات با مشکلات امنیتی، تخنیکی و حضور کم رنگ شهروندان کشور به همراه بود.
با این حال  ریاست عمومی امنیت ملی با نشر خبرنامه ای اعلام کرد، که از ده ها حمله تروریستی و انفجاری بالای مراکز رای دهی در مرکز و ولایات کشور جلو گیری نموده اند.
در خبرنامه آمده است، که گروه تروریستی طالبان با نشر اعلامیه های عقده مندانه انتخابات ششم میزان را تحریم کرده و برای شهروندان هشدار داده بودند تا در این پروسه ملی اشتراک نکنند.
اعلامیه می افزاید، که جای مسرت و خرسندی است که امروز شهروندان افغانستان با سهم گیری شان در انتخابات و استعمال رای بگونه سری نشان دادند که خواهان حکومت مقتدر انتخابی هستند و به جهل و بربریت تمکین نمی‌کنند.
براساس معلومات امنیت ملی، خوشبختانه نیروهای دفاعی و امنیتی در مساعی مشترک توانسته اند زمینه یک انتخابات فراگیر را در فضای نسبتاً امن مهیا کنند، نیروهای عملیاتی ریاست عمومی امنیت ملی 16 عملیات هدفمند را در مرکز و حومه های شهر کابل راه اندازی نموده اند.
در این عملیات ها 14 تن از افراد گروه تروریستی طالبان که بمنظور مختل ساختن پروسه انتخابات وارد شهر کابل گردیده بود شناسایی و  بازداشت شده و همچنان نیروهای قطعات خاص امنیت ملی 13 عملیات هدفمند دیگر را در ولایات لوگر، غزنی ننگرهار، بلخ، هرات، کنرها، هلمند و خوست راه اندازی نموده اند.
منبع می افزاید که در نتیجه این عملیات ها 34 تن کشته، 14 تن زخمی و 4 تن بازداشت گردیده و مقدار زیادی سلاح و مهمات بدست نیروهای شامل عملیات افتاده است.
امنیت ملی افزوده است، که بمنظور سرکوب هر بیشتر تروریستان عملیات های هدفمند ریاست عمومی امنیت ملی بالای اهداف تثبیت شده ادامه دارد.

یادآوری می کنیم، که امروز 6 میزان انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در همه ولایت های این کشور برگزار شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала