ترامپ: حق دارم با افشاگرمتهم کننده خود دیدار کنم

© AP Photo / Evan Vucciتوهین نامزد دموکرات ها به ترامپ
توهین نامزد دموکرات ها به ترامپ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور ایالات متحده امریکا خواستار دیدار با افشاگری شد که متن تماس تلفنی‌اش با رئیس جمهوری اوکراین را فاش کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهورامریکا در رشته توییت های نوشت: همانند هرامریکایی، این حق من است که با متهم کننده‌ام دیدار کنم به ویژه در زمانی که این متهم کننده یا به اصطلاح افشاگر یک مکالمه دقیق و کامل را با یک رهبر خارجی به روشی کاملا "نامناسب و جعلی" افشا کرده است. آدام شف، رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا گفته که من به کنگره دروغ گفته‌ام.

ترامپ از بدرفتاری امریکایی ها نسبت به خود شاکی است - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ از" بدرفتاری" امریکایی ها نسبت به خود شاکی است

وی در ادامه گفت: من می‌خواهم هم با متهم کننده خود که اطلاعات دسته دوم و سومی را ارائه کرده دیدار کنم و هم با فردی ملاقات داشته باشم که به صورت غیرقانونی این اطلاعات را به افشاگر داده که به شدت نادرست هستند. آیا این فرد از رئیس جمهور امریکا جاسوسی می‌کند؟ این اقدام پیامدهای بزرگی را در پی دارد.

او باز هم توییت کرد: آنچه اکنون در اطراف ما مطرح است استیاح است، روز و شب درباره آن حرف زده می‌شود همه اخبار در این باره است بنیانگذاران ما به ندرت سراغ استیضاح می‌رفتند، باید درست عمل کنیم، اجازه دهید مردم رای‌شان را بدهند.

کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان امریکا هفته گذشته نسخه غیرمحرمانه‌ای از شکایت یک افشاگر را که به جزئیات تماس تلفنی ترامپ و زلنسکی پرداخته است، منتشر کرد.

این افشاگر که از مقامات سابق سازمان اطلاعات مرکزی امریکا (سیا) است، ترامپ را متهم به تلاش برای اقناع همتای اوکراینی خود برای تحقیق درباره بایدن نامزد انتخابات و معاون رئیس جمهور سابق و پسرش «هانتر» کرده تا به انتخابات دوباره ترامپ در انتخابات سال 2020 کمک کند.

با توجه به افشای این موضوع، دموکرات ها تحقیقات استیضاح ترامپ و همچنین تلاش احتمالی دولت وی برای مبهم کردن موضوع تماس تلفنی را آغاز کرده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала