توضیحات شاهزاده سعودی در خصوص ناتوانی عربستان در دفع حملات به آرامکو

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / محمد بن سلمان
محمد بن سلمان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محمد بن سلمان توضیح داد که چرا عربستان سعودی نتوانست از حمله به تاسیسات نفتی آن کشور جلوگیری کند.

به گزارش اسپوتنیک، ولیعهد عربستان سعودی، محمد بن سلمان آل سعود ، در مصاحبه با برنامه 60 دقیقه ای شبکه تلویزیونی CBS  امریکا توضیح داد كه چرا نیرو های هوایی پادشاهی نتوانسته حملات به تأسیسات نفتی خود را دفع كند.

  ولیعهد سعودی گفت: "عربستان سعودی تقریباً اندازه یک قاره است ، از کل اروپای غربی بزرگتر است. تهدیدها از از همه جوانب وجود دارد. پوشاندن کامل همه چیز دشوار است."

 

 پنتاگون: هیچ سیستم دافع هوا قادر به دفع حملات آرامکو نبود - اسپوتنیک افغانستان
پنتاگون: هیچ سیستم دافع هوا قادر به دفع حملات آرامکو نبود

بن سلمان درباره سوالی مبنی بر استراتژی حمله به آرامکو ادعا کرد: حمله به تاسیسات آرامکو بدون هیچ استراتژی انجام گرفت و احمقانه بود تنها هدف استراتژیک این حمله این بود که ثابت کرد آنها با آنچه انجام دادند احمق هستند.

بن سلمان درباره این حمله به رغم اینکه عربستان اولین وارد کننده سلاح و تجهیزات نظامی در جهان است، گفت: عربستان تقریبا به اندازه یک قاره است، کشور ما از اروپای غربی بزرگتر است، ما از همه طرف با خطرات و تهدیدات احاطه شده‌ایم از این رو تامین امنیت این مقدار از مساحت به طور کامل دشوار است، سامانه‌های دفاع هوایی، سامانه‌های پاتریوت و موشک هاوک امریکا هیچ کدام برای انداختن پهپادها طراحی نشده‌اند.

دو شرکت بزرگ شرکت ملی نفت عربستان سعودی آرامکو در اباقیق و خریص در شب 14 سپتامبر مورد حمله قرار گرفتند. شورشیان حوثی یمنی از جنبش انصار الله مسئولیت این حمله را برعهده گرفتند. امریکا و عربستان سعودی ایران را مقصر این حملات، می‌دانند. تهران این اتهامات را بی اساس خوانده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала