عمران خان بر سر کشمیر جهاد اعلام کرد

© AFP 2023 / AAMIR QURESHIعمران خان بر سر کشمیر جهاد اعلام کرد
عمران خان بر سر کشمیر جهاد اعلام کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نخست وزیر پاکستان در بازگشت به کشورش پس از حضور در مجمع عمومی سازمان ملل و کمپینش در حمایت از مردم کشمیر، در جمع هوادارانش گفت، جنگ برای مردم کشمیر همانند "جهاد" مبارزه‌ای مقدس خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک، عمران خان، نخست وزیر پاکستان پس از ورود به کشورش به دنبال حضور در مجمع عمومی سازمان ملل اظهار کرد، هشت میلیون کشمیری در منطقه تحت تسلط هند در جامو و کشمیر وجود دارند که از سوی نیروهای هندی گروگان گرفته شده‌اند. او هم‌وطنان خود را تشویق کرد که ناامید نشوند زیرا چشم امید مردم کشمیر به آنان است و او متعهد شده که سفیر آنان باشد.

پشیمانی عمران خان از هم‌پیمانی با امریکا در جنگ افغانستان   - اسپوتنیک افغانستان
پشیمانی عمران خان از هم‌پیمانی با امریکا در جنگ افغانستان

عمران خان گفت: چه جهان از مردم کشمیر حمایت کند چه نکند، پاکستان حامی آنان خواهد بود. این جنگی مقدس (جهاد) است. ما با آنان هستیم زیرا می‌خواهیم خداوند را خشنود کنیم. من در تمامی مجامع نقاب از چهره دولت نارندرا مودی (نخست وزیر هند) برخواهم داشت.

عمران خان در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل اظهار کرد که هند باید "حکومت نظامی غیرانسانی" در کشمیر را لغو و همه "زندانیان سیاسی" را آزاد کند. او هشدار داد اگر درگیری‌ای میان هند و پاکستان که هر دو توانایی هسته‌ای دارند، صورت بگیرد، پیامدهایی به دنبال خواهد داشت که فراتر از مرزهای این دو کشور را درگیر خود خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала