پرونده قتل خاشقجی به دیوان کیفری بین‌المللی سپرده شد

© AP Photo / Jacquelyn Martinپرونده قتل خاشقجی به دیوان کیفری بین‌المللی سپرده شد
پرونده قتل خاشقجی به دیوان کیفری بین‌المللی سپرده شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پرونده قتل جمال خاشقجی، خبرنگار سعودی به دیوان کیفری بین‌المللی سپرده شده است.

به گزارش اسپوتنیک، توران کیشلاکچی، رئيس انجمن رسانه‌های ترکی – عربی در مصاحبه با رادیو RS FM  با اعلام این خبر، گفت: "برای نخستین بار اعلام می‌کنیم که روز چهارشنبه دیوان کیفری بین‌المللی تحقیقات درمورد قتل خاشقجی را آغاز می‌کند. درمورد این پرونده گزارش سازمان ملل متحد و اظهارات محرمانه اعضای خانواده این خبرنگار، وجود دارد".

اثرات لعنت خاشقجی بر مسابقات سپورتی در عربستان سعودی  - اسپوتنیک افغانستان
گزارشگر سازمان ملل خواستار انتشار اسناد مربوط به قتل خاشقجی شد

رئيس انجمن رسانه‌های ترکی - عربی گفت: "پرونده آنقدر پیش رفته است که پنهان کردن و یا امتناع ورزیدن از چیزی، ممکن نیست. در هفته آینده تمام رسانه‌های جهان در این مورد خواهند نوشت. از سلمان نیز در جریان این تحقیقات، اظهارات گرفته خواهد شد".

کیشلاکچی افزود: "فرد نزدیک به پادشاه که به وی گفته بود «فرزند شما اشتباه بزرگی را مرتکب می‌شود» دیروز کشته شد. این با پرونده ارتباط دارد. پادشاه قصد داشت فززند بزرگش را آماده بسازد".

پیش از این، ولیعهد عربستان سعودی روز پنج شنبه به شبکه پی‌بی‌اس گفت، که مسئولیت کشته شدن جمال خاشقجی را می‌پذیرد زیرا این قتل زیر نظر او روی داده است.

ولیعهد عربستان سعودی به مجری شبکه پی‌بی‌اس گفت: این قتل (جمال جاشقجی) زیر نظارت من صورت پذیرفت. من تمام مسئولیت را می‌پذیرم زیرا زیر نظارت من انجام گرفته است.

یادآوری می کنیم، که این اعتراف محمد بن سلمان در حالی صورت گرفته که عربستان سعودی ابتدا از اساس قتل جمال خاشقجی را انکار کرده و مدعی شده بود، این روزنامه‌نگار به سلامت از کنسولگری بیرون شده است. در ادامه با فشارهای بین‌المللی این کشور اعلام کرد که این قتل از سوی نیروهای سرکش سعودی صورت گرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала