نبیل: انتخابات در دور اول برنده ندارد

© Photo / Rahmatullah Nabil FB نبیل: انتخابات در دور اول برنده ندارد
 نبیل: انتخابات در دور اول برنده ندارد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس تیم انتخاباتی امنیت و عدالت می‌گوید بر اساس معلومات او و سطح تقلب در انتخابات، دور اول انتخابات ریاست جمهوری برنده‌ای ندارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، رحمت‌الله نبیل، نامزد انتخابات ریاست جمهوری و رییس تیم انتخاباتی امنیت و عدالت می‌گوید، بر اساس معلومات او و سطح تقلب در انتخابات، دور اول انتخابات ریاست جمهوری برنده‌ای ندارد و کمیسیون انتخابات پس از شفاف‌سازی آرا، برای برگزاری دور دوم آمادگی بگیرد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری می‌گوید که مشارکت مردم در انتخابات ششم میزان کم‌رنگ بوده است و هیچ یک از نامزدان نتوانسته‌اند، آرای لازم را برای پیروزی به دست بیاورند و به این ترتیب انتخابات به دور دوم خواهد رفت.   

او افزود، مشارکت کم مردم در انتخابات، سیلی محکم به روی سران حکومت است و آنان تلاش دارند تقلب انجام دهند.

رییس تیم عدالت و امنیت اضافه کرد، روسای کمیسیون‌های انتخاباتی در یک مرحله تاریخی قرار دارند و ثابت کنند که افغانستان را از یک بحران، که قیمت‌اش را مردم پرداخت می‌کند، نجات می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد که تیم امنیت و عدالت یگانه مرجع اعلان نتایج انتخابات را کمیسیون‌های انتخاباتی دانسته و هرگونه پیش‌داوری قبل از وقت را تخطی انتخاباتی می‌داند که باید کمیسیون‌ها جلو آن را بگیرند.

نبیل تاکید کرد، تیم امنیت و عدالت مطابق به قانون انتخابات تنها آرای بایومتریک شده را می‌پذیرد و یک رأی بدون بایومتریک قابل قبول نیست.

گفتنی است، انتخابات ریاست جمهوری در ششم میزان تحت تدابیر شدید امنیتی و تهدید مکرر گروه طالبان برگزار شد. در این انتخابات ۱۳ نفر از میان ۱۸ نامزدی که برای تصدی کرسی ریاست جمهوری نام‌نویسی کرده بودند، به رقابت پرداخته‌اند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала