واکنش ریاست اجراییه در پیوند به سخنان مسلمیار

© Photo / Facebook/moiواکنش ریاست اجراییه در پیوند به سخنان مسلمیار
واکنش ریاست اجراییه در پیوند به سخنان مسلمیار  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ریاست اجراییه سخنان غیر مسئولانه و تهدید آمیز رئیس مجلس سنا را محکوم کرد.
فضل الهادی مسلمیار، رئیس مشرانو جرگه - اسپوتنیک افغانستان
مسلمیار: آرای بدون بایومتریک را «سر پدر رئیس کمیسیون انتخابات» می قبولانیم + ویدیو

به گزارش اسپوتنیک، ریاست اجراییه در پیوند به سخنان فضل هادی مسلمیار رئیس مجلس سنا نوشت: در ویدیویی که امروز در رسانه‌های اجتماعی دست به دست می‌گردد آقای فضل‌هادی مسلمیار رئیس مجلس سنا مسئولان کمیسیون‌های مستقل انتخابات را که اعلان کرده‌اند آرای بدون بایومیتریک در انتخابات قابل اعتبار نیست تهدید می‌کند که به زور و سر پدر آنان آرای بدون بایومیتریک را می‌قبولاند.
در ادامه اعلامیه ریاست اجراییه آمده است: ریاست اجراییه این سخنان غیرمسئولانه و تهدید آمیز را در برابر مقام ها و منسوبین کمیسیون‌های مستقل انتخابات محکوم می‌کند. هیچ‌کس حق تهدید کمیسیون‌ها، مسئولان و کارمندان این نهادها را ندارد. آقای مسلم‌یار باید این اخطار خود را هرچه سریع‌تر پس بگیرد و از کمیسیون‌ها معذرت بخواهد.

ریاست اجراییه درباره پیگیری این سخنان نوشته است: همچنان به مقام های عدلی و قضایای کشور هدایت داده می‌شود تا چنین تهدیدها در برابر مسئولان کمیسیون‌ها را مورد بررسی و پیگیری قراردهند و با عاملان تهدیدها برخورد قانونی نمایند.
این ریاست همچنین افزوده است: نهادهای مسئول در حکومت افغانستان موظف اند از روند تحکیم مردم‌سالاری در افغانستان پشتیبانی کنند و طبق قانون فضای امن و مساعد را برای کارمندان کمیسیون‌ها مساعد سازند تا وظایف خویش را مسئولانه انجام دهند،‌ نه این‌که خود به مانع و تهدیدی برای مردم‌سالاری و زمینه‌سازی برای تقلب مبدل گردند.

یادآوری می کنیم، که امروز ویدیوی از رئیس مجلس سنای افغانستان منتشر شده است که او کمیسیون مستقل انتخابات را اخطار می دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала