رد پای ولیعهد در قتل محافظ پادشاه سعودی

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / محمد بن سلمان
محمد بن سلمان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شاهزاده مخالف سعودی در سخنانی گفت که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان از شر محافظ شخصی پدرش راحت شد تا خودش پادشاه شود و به زودی شاهد پادشاهی او خواهیم بود.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از سایت اینترنتی  "الخلیج" یک مخالف رژیم سعودی ضمن افشای نقش ولیعهد عربستان در مرگ محافظ پادشاه، اعلام کرد ملک سلمان در همان کاخی است که محافظش در آن کشته شد، اما اطلاعی از وضع وی در دست نیست.

خالد بن فرحان آل سعود، شاهزاده مخالف سعودی در واکنش به قتل " عبدالعزیز الفغم" محافظ شخصی پادشاه عربستان در توییتر نوشت: تا چند وقت آینده شاهد اعلام پادشاهی محمد بن سلمان "خائن و بی‌خرد" بر عربستان خواهیم بود.

وی تأکید نموده، عملیاتی که منجر به کشته شدن عبدالعزیز الفغم شد به دست بن سلمان طراحی شده بود به ویژه اینکه وی داخل همان کاخی کشته شد که بن سلمان در آن حضور دارد.

بادیگارد شخصی پادشاه عربستان سعودی کشته شد - اسپوتنیک افغانستان
بادیگارد شخصی پادشاه عربستان سعودی کشته شد

فردی به اسم "ممدوح بن مشعل آل علی" نیز همراه الفغم کشته شد که به گفته مقامات سعودی، وی قاتل محافظ ملک سلمان بود.

این مخالف برجسته خاطرنشان کرد ترور محافظ پادشاه سعودی این تصور را به وجود می‌آورد که در دربار پادشاه عربستان، مشکلاتی وجود دارد و این سئوال را به ذهن متبادر می‌کند که چطور دو محافظ به این آسانی کشته شدند؟

خالد بن فرحان که هم‌اکنون مقیم آلمان است در ادامه تصریح کرد: این نقشه شامل تغییر محافظ شخصی پادشاه و جایگزین کردن یک مزدور بلک واتر به جای آن می‌شود. این اقدام، مقدمه اعلام پادشاهی این خائن بر عربستان است.

وی افزود کشته شدن الفغم اوضاع خاندان حاکم عربستان را به هم خواهد ریخت و موجب تحرک برخی مخالفان بن سلمان در خاندان حاکم علیه وی خواهد شد به ویژه اگر قبیله محافظ پادشاه یعنی "مطیری" بتوانند با برخی از شاهزادگان خاندان حاکم ارتباط برقرار کنند.

پلیس عربستان اعلام کرد یکی از محافظان برجستۀ ملک سلمان به نام ژنرال عبدالعزیز الفغم شنبه شب در شهر جده و هنگام دیدار با یکی از دوستانش، در یک «مشاجرۀ خصوصی» کشته شد. بنابر اعلام کارشناسان، با توجه به سبک متفاوت زندگی محافظان دربار سعودی روایت اعلام شده از سوی عربستان با واقعیت همخوانی ندارد و باور آن مشکل است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала