هشدار حمد الله محب به طالبان برای پیوستن به صلح و پذیرفتن نتیجه انتخابات

© Photo / ARG / ARGحمدالله محب
حمدالله محب - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مشاور امنیت ملی افغانستان به "طالبان و حامیان خارجی" آن گروه هشدار داد که اگر به روند صلح نپیوندند، در میدان نبرد در مقابل دولت شکست خواهند خورد.

به گزارش اسپوتنیک، حمدالله محب، مشاوز امنیت ملی که به نمایندگی از افغانستان در نشست سالانه سازمان ملل شرکت کرده است، همچنان از طالبان و حامیان خارجی این گروه خواست که در روند صلح با افغانستان یکجا شوند در غیر کشورش به جنگ علیه آنان ادامه می‌دهد و «این جنگی است که ما به آن فایق آمده می‌توانیم».

مشاور امنیت ملی افغانستان می‌گوید که نتیجه‌ی انتخابات ریاست جمهوری در کشور هرچه باشد، صلح برای دولت افغانستان در اولویت قرار دارد و «با رای دادن مردم به حکومت، این اولویت تقویت میب گردد».

مشاور امنیت ملی که در هفتادوچهارمین نشست عمومی سازمان ملل در نیویورک صحبت می‌کرد، شام روز گذشته (دوشنبه، ۸ میزان) گفت که گام بعدی در راستای رسیدن به صلح توسط افغان‌ها برداشته خواهد شد. او گفت که افغانستان درحالی آماده‌ی برداشتن گام بعدی در روند صلح است که به اصول پایداری، شمولیت و باعزت بودن صلح متعهد است.

آقای محب گفت: «مردم افغانستان به منظور توقف فوری خون‌ریزی خواهان آتش‌بس هستند. آنان می‌خواهند گفت‌وگوها میان حکومت افغانستان و طالبان صورت بگیرد. افغان‌ها تقاضا دارند که جمهوری اسلامی تهداب دولت-ملت باقی بماند».

مشاور امنیت ملی کشور گفت که افغانستان در روند صلح از همکاری‌های شرکای بین‌المللی خود که با «اصول تأمین صلح ما مطابقت داشته و روند صلح به رهبری افغان‌ها را حمایت کرده‌اند»، استقبال می‌کند. او افزود که مبارزه با تروریزم اساس مشارکت افغانستان با امریکا و شرکای ناتو را تشکیل می‌دهد.

آقای محب در بخشی از صحبت‌های خود گفت: «صلح هدف مشترک و تروریزم دشمن مشترک ما است و نباید در یک استعجالیت غیر واقعی صلح، تروریستان را تقویت نماییم.».

مشاور امنیت ملی افغانستان درحالی این گفته‌ها را مطرح می‌کند که پیش از این امریکا ده دور با طالبان در قطر مذاکره کرد. قرار بود در آخرین دور این مذاکرات توافق میان دو طرف نهایی شود. در آن زمان مقامات امریکایی گفته بودند که برای واشنگتن صلح در اولویت است اما پس از آن‌که دونالد ترمپ مذاکره با طالبان را متوقف کرد، تلاش‌ها برای برگزاری انتخابات بیشتر شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала